Els desnonaments per impagament del lloguer cauen un 1,5% per primera vegada en dos anys
La Comunitat Valenciana, tercera autonomia en llançaments, per darrere de Catalunya i Andalusia.
Els desnonaments derivats de l’impagament del lloguer han baixat entre l’abril i el juny un 1,5% en taxa interanual a la Comunitat Valenciana. Es tracta del primer descens des de fa dos anys.
Durant el segon trimestre de 2019, el nombre de llançaments per impagament del lloguer arriba a 1.194, mentre que els desnonaments per no haver abonat les quotes hipotecàries se situen en 694, un 27,6% menys que l’any passat, segons les dades del Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
L’informe sobre els efectes de la crisi en els òrgans judicials, publicat aquest dilluns, revela que, en total, a la Comunitat Valenciana es van produir 1.960 llançaments entre l’abril i el juny, un 12,7% menys. És la tercera autonomia amb més desnonaments, darrere de Catalunya i Andalusia. A més dels 1.194 per impagament de lloguer i els 694 per impagament de les quotes hipotecàries, se n’han produït 72 per altres motius judicials.
Caiguda també en l’àmbit estatal
En tot Espanya, els llançaments derivats de l’impagament del lloguer han caigut un 6,6% en taxa interanual, la qual cosa suposa el primer descens d’aquest indicador en dos anys, des del segon trimestre de 2017. També han baixat els llançaments derivats de l’impagament de la hipoteca un 14%, tot i que aquesta ràtio cau des de principis de 2015. En total, entre l’abril i el juny s’han produït a Espanya 14.756 llançaments, un 14% menys.
Més llegit
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
La jutgessa de la dana reclama al pàrquing que aporte en tres dies el justificant de Vilaplana
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València