La crisi del coronavirus agreujarà la possibilitat d'implementar polítiques fiscals
L'IVIE creu que l'assignació de fons per a superar la pandèmia hauria de tindre en compte les desigualtats de finançament entre territoris.
La crisi del coronavirus ha suposat un gran problema per a les arques públiques, que han hagut de fer un gran esforç per a implementar mesures socials i econòmiques per a pal·liar l'impacte que ha tingut en tots els sectors.
Així, aquest impacte també tindrà efecte en les polítiques regionals i la possibilitat d'implementar-les a les comunitats autònomes. No obstant això, un informe de l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) destaca que l'infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana, seixanta punts inferior al de Navarra, que és la comunitat millor finançada, comportarà un impacte més negatiu encara que en condicions normals.
L'informe 'Covid-19: IvieExpress' assenyala que les comunitats autònomes són les principals responsables d'atendre els serveis públics fonamentals, i això les obliga a fer un esforç major per a aplicar mesures regionals. En aquest sentit, les comunitats autònomes pitjor finançades han d'utilitzar entre el 85% i el 90% del seu pressupost per a atendre aquests serveis, una xifra que disminueix fins al 70% en el cas de les millor finançades.
Així, l'IVIE considera que el disseny i l'assignació dels fons extraordinaris per a pal·liar els efectes de la pandèmia haurien de tindre en compte aquestes desigualtats de finançament i destinar els recursos en primer lloc a les regions pitjor dotades.
Més llegit
-
Detingut a Crevillent per maltractar i mutilar dènou galls de brega a sa casa
-
Indonèsia posa fi a l’operatiu de recerca del xiquet valencià desaparegut després del naufragi
-
La Comunitat Valenciana rebria 3.669 milions d'euros més en el nou model de finançament
-
Carlos Corberán no pensa en la dimissió i confirma que buscaran un central
-
Feijóo admet que no es va assabentar de la dana fins poc abans de les 20:00 h, però manté que després Mazón el va informar "en temps real"
-
El vent de ponent anirà perdent força