Directes
Ara en la televisió
LA CLAU PER A VIURE

Consum celebra els cinquanta anys compartint més de 80.000 racions d’un “gran pastís” amb els clients i els treballadors

L’activitat s’ha parat de manera simultània en més de 500 botigues per a compartir el moment

Imatge d'arxiu d'un supermercat de la cadena Consum / Europa Press

Consum ha repartit este dijous més de 80.000 racions de pastís entre els clients i els treballadors per celebrar els cinquanta anys en una acció que ha aturat l’activitat de tota l’organització. La celebració ha tingut lloc de matí a les seus i plataformes logístiques (cobrint els tres torns) i a la vesprada, de manera simultània, en les més de 500 botigues Consum de la xarxa comercial.

Este gest forma part del conjunt d’accions commemoratives que Consum ha desenvolupat al llarg de l’any per a celebrar les cinc dècades d’història. Des de l’obertura de la primera botiga a Alaquàs el 1975, la cooperativa s’ha consolidat com la més gran d’Espanya, i integra els socis treballadors i els socis clients en un projecte comú en què les persones són l’eix central de totes les decisions.

El pastís, símbol universal de celebració, ha servit com a fil conductor de l'aniversari, i representa la voluntat de Consum de compartir l’efemèride amb tots els que formen part de la seua història: treballadors, clients, proveïdors, franquiciats Charter, entitats socials i mitjans de comunicació. Al llarg de l’any, este gran pastís ha anat prenent forma per mitjà de diverses fites i accions que han posat en valor la dimensió humana i participativa de la cooperativa.

Amb esta iniciativa, Consum reforça el seu compromís amb les persones i convertix el 50é aniversari en una festa col·lectiva en què la unió, la proximitat i la participació són els ingredients principals.

Cinc dècades pensant en les persones

Fa deu anys, amb motiu del 40é aniversari, Consum va protagonitzar una acció inèdita: el Dia de les Persones, una pausa simultània de deu minuts en més de 400 punts de venda i plataformes logístiques, en la qual van participar més de 61.000 persones entre treballadors i clients. Va ser un moment únic que va reflectir l’esperit de la cooperativa: posar les persones per davant dels números.

Este mateix objectiu continua vigent hui. Consum manté intacta l'essència fundacional: la cooperació entre consumidors i treballadors per a oferir els millors productes de forma justa, sostenible i responsable. A esta premissa cal sumar-li valors com la promoció de l’economia local, la creació d’ocupació estable i de qualitat, la solidaritat i el respecte pel medi ambient.

Hui dia Consum té més de cinc milions de socis clients, més de 22.000 treballadors i una xarxa comercial de més de mil establiments entre establiments propis i franquícies Charter, presents a la Comunitat Valenciana, Catalunya, la Regió de Múrcia, Castella-la Manxa, Andalusia i Aragó.

També et pot interessar