La Comunitat Valenciana és la segona autonomia on més creixerà la despesa en interessos fins al 2026
Dels 361 milions d'euros d'enguany passarà a pagar-ne 1.346 el 2026, segons l'informe que publica la fundació Fedea
La Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada (Fedea) preveu que la Comunitat Valenciana passe de 361 milions d'euros en interessos del seu deute el 2022 a 1.346 milions el 2026 —985 milions d'augment—, a causa de l'encariment dels tipus. Així, serà la segona comunitat autònoma de més percentatge d'increment en aquest període, un 272,85%, només per darrere de La Rioja, segons revela l’informe Estimación del gasto futuro en intereses de la deuda pública de las comunidades autónomas (2023-2026), que ha publicat la fundació aquest dilluns.
La previsió és que al conjunt de les comunitats autònomes quedarà duplicada fins al 2026 la despesa en interessos del seu deute a causa de l'encariment dels tipus, motiu pel qual els aconsella "calibrar amb molta prudència" possibles reduccions d'impostos i increment de despeses.
Fedea explica que el supòsit bàsic de la seua avaluació és que les comunitats hauran de renovar en els pròxims mesos i anys el deute que van emetre a tipus d'interés reduïts, enfrontant-se ara a uns tipus superiors. D'aquesta manera, només que emeteren deute per a satisfer els venciments del qual ja tenen actualment en circulació, la seua despesa en interessos s'elevaria de 3.608 milions d'euros del 2022 a 8.659 milions el 2026.
“Com totes les administracions" —assenyala l’organització— les comunitats autònomes "han de ser conscients que embarcar-se en reduccions significatives d'impostos i/o projectes de despesa de dubtosa rendibilitat social, pot danyar la sostenibilitat de les seues finances".
Per a abordar l’estimació, l'entitat ha pres com a referència les previsions de creixement del PIB nominal i els objectius de referència per al dèficit públic de les comunitats autònomes que arreplega l'Actualització del Programa d'Estabilitat, la vida mitjana i els terminis del deute públic actualment en circulació i els tipus d'interés existents des del 2014.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT