La Comunitat Valenciana reduirà el creixement del 2% a l’1,4% el 2020, segons el BBVA
El servei d’estudis del banc preveu una “desacceleració generalitzada” de l’activitat econòmica en l’àmbit territorial.
La Comunitat Valenciana creixerà el 2020 un 1,4%, sis punts per sota del 2% que hauria de créixer enguany, segons les previsions del BBVA Research. El servei d’estudis de l’entitat bancària situa la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies que creixeran més enguany (2%), després de Madrid (2,6%), Múrcia (2,3%) i Castella-la Manxa (2,1%).
Al mateix temps, anticipa una “desacceleració generalitzada” de l’activitat en l’àmbit territorial a curt termini, per la menor despesa de les llars, el fre de les exportacions de serveis turístics i el menor impuls de la demanda europea. Si es compleixen les previsions, en els pròxims dotze mesos les comarques valencianes passarien d’estar entre els territoris que creixen per damunt de la mitjana estatal (1,9% el 2019) a fer-ho entre les que ho fan per sota (1,6% de mitjana per a 2020).
En l’escenari global, BBVA Research assenyala el Brexit les tensions comercials i la política d’aranzels de Trump entre els majors riscos. En l’àmbit intern també destaca el llast per al creixement econòmic de la inestabilitat política, el conflicte a Catalunya i el retard en la presa de decisions per les diferents convocatòries electorals.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor al balcó de sa casa per l'impacte d'una bala perduda al barri de les Carolines d'Alacant
-
Morrissey suspén el concert de València per culpa del "soroll" de les Falles, que li impedix dormir
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València