La Comunitat Valenciana rebrà 1.208,66 milions d'euros del FLA
És la segona autonomia que més diners ha rebut de l'estat fins al tercer trimestre de l'any, per darrere de Catalunya.
La Comissió Delegada del Govern per a Afers Econòmics (Cdgae) ha acordat aquest dijous que la Comunitat Valenciana reba 1.208,66 milions d'euros del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), la línia de crèdit que va crear el govern espanyol fa set anys, durant la crisi econòmica.
L'estat prestarà aquests diners per a evitar que el Consell haja de recórrer als préstecs en el mercat financer. La Comunitat Valenciana té l'obligació de dedicar els diners, principalment, a pagar el deute que té amb bancs i entitats financeres.
Fins al tercer trimestre de l'any, el govern espanyol ha assignat a les autonomies, a través del Cdgae, un total de 4.332 milions d'euros amb càrrec al fons de finançament a les comunitats autònomes. La valenciana és la segona comunitat que més fons ha rebut, amb una assignació del 27,9%, després de Catalunya (1.420 milions, un 32,8% dels fons).
Totes les comunitats, a excepció de Castella i Lleó, Madrid, el País Basc i Navarra, estan adherides al FLA.
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna