La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l'ocupació turística
Vora 313.000 valencians i valencianes treballen en el sector, un 11,8% més que l'any passat
La Comunitat Valenciana ha arribat en el segon trimestre d'enguany als 312.714 ocupats vinculats a activitats turístiques, la qual cosa suposa un increment interanual de l'11,8% respecte al mateix període del 2023. 243.191 d'estos treballadors són assalariats, mentre que 68.918 són autònoms. Amb estes xifres, l'autonomia lidera el creixement de l'ocupació d'este sector en tot l'Estat.
Així es desprén de les dades difoses este dijous per Turespaña a partir de l'Enquesta de Població Activa, que també reflecteixen que en tot Espanya hi ha més de 2,97 milions d'ocupats vinculats a activitats turístiques, la qual cosa es tradueix en una pujada del 3,5% i 101.008 empleats més en termes interanuals. Els empleats en el sector turístic en el període comprés entre abril i juny del 2024 han constituït el 13,7% de l'ocupació total de l'economia espanyola.
Per part seua, els treballadors actius en turisme en el segon trimestre de l'any han superat els tres milions, un 4,3% més que en el període equivalent del 2023. A més, el percentatge d'aturats sobre actius en activitats turístiques va ser del 9,1% i continua estant per davall de la taxa d'atur de l'economia nacional (un 11,3%).
Baixa la taxa de temporalitat
La taxa de temporalitat en el sector turístic va ser del 16,1%, una xifra inferior a la del mateix període de l'any anterior, que va ser del 19,6%. Se situa pràcticament al mateix nivell que la taxa de temporalitat de l'economia nacional en el seu conjunt, que és del 16%.
En relació al tipus de jornada, els assalariats amb jornada completa van representar el 75,2% del total d'assalariats i van augmentar un 4,4%. Per part seua, els autònoms han crescut un 1,8% respecte al mateix període del 2023 i arriben als 491.155 treballadors en esta modalitat d'ocupació.
Més llegit
-
Un tauró ferix greument un jove d’Alacant en una lluna de mel a les Maldives
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Jean-Michel Jarre, primer artista que trasllada el concert previst a la Ciutat de les Ciències després de la sentència
-
Victòria Rosselló declara al jutjat de la dana: "La informació permetia avisar la població amb temps per a protegir la vida"
-
Entra en vigor la rebaixa de la jornada setmanal a 35 hores per als empleats de l'Administració de l'Estat
-
Pugen els termòmetres, amb màximes que s’acosten als 30 °C en comarques d'interior i prelitoral