La Comunitat Valenciana busca fórmules per a resoldre el dèficit d’aparcaments per a camions
A partir d’ara es podran construir en zones de sol no urbanitzable, i a Riba-roja de Túria el consistori ja els està impulsant
Les àrees industrials valencianes tenen un gran dèficit d’aparcament per a camions perquè malgrat que la Comunitat Valenciana és la tercera autonomia en transport de mercaderies per carretera, només en té dos d’homologats. Però ara es pot solucionar aquesta mancança mitjançant un canvi legal que permetrà que es puguen construir aquests aparcaments en sòl no urbanitzable. A Riba-roja de Túria, la gran àrea logística de la Comunitat Valenciana, el consistori ja impulsa aquests pàrquings per a camions. Riba-roja de Túria té sis milions de metres quadrats de sòl industrial i 1.320 empreses logístiques. Els pàrquings públics estaran fets d'ací a dos anys, però els privats estaran acabats abans.
L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, assenyala sobre el mapa dels polígons industrials del terme on aniran els pàrquings, que poden ser d'iniciativa privada, a més dels públics que en farà el consistori, d’almenys mil places. Riba-roja de Túria, com a continuïtat del port de València i com a nus de comunicacions, és la gran àrea logística de la Comunitat Valenciana. I és un salt qualitatiu, assegura, ja que comptaran amb dutxes i banys, i també amb tanques per a poder aparcar a la nit amb seguretat, a més d’instal·lacions on poder menjar.
La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia que mobilitza més volum de transport de mercaderies per carretera, i Riba-roja de Túria n’és el gran exponent, però només hi ha dos aparcaments homologats i segurs segons la normativa europea per a més de 9.000 empreses de transport, segons les dades del Ministeri de Transport.
Atenent els resultats d’alguns estudis estaríem parlant d’entre 4.000 i 4.500 vehicles només en la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, assenyala el secretari general de la Federació d’Empresaris del Transport, Carlos García. Per tant, en aquesta zona hi ha un gran dèficit d'aparcaments per a vehicles pesants, i això és una amenaça per a l’activitat de transport, ja que pot fer-la col·lapsar.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part