Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La Comissió Europea vol gravar amb 2 € les compres en plataformes com Temu o Shein

El comissari de Comerç ha subratllat que no es tracta d'un nou "impost", sinó d'una taxa per a "compensar" el cost que suposa l’enorme gestió de duanes

La Comissió Europea vol gravar amb 2€ les compres en plataformes com Temu o SheIn / À Punt

La Comissió de Mercat Interior i Protecció del Consumidor del Parlament Europeu ha proposat a la Comissió Europea que s’impose una taxa de dos euros a l'entrada a la Unió Europea de paquets xicotets, la gran majoria procedents de la Xina a través de plataformes digitals de compra com Temu o Shein.

Així ho ha confirmat el comissari europeu de Comerç, Maros Sefcovic, que ha defensat que l’"enorme inundació" de paquets a la Unió Europea "representa un nou desafiament per al control i la seguretat" i ha defensat la tasca d'assegurar que tots estos productes compleixen amb els estàndards europeus.

El comissari de Comerç ha subratllat que no es tracta d'un nou "impost", sinó d'una taxa per a "compensar" el cost que suposa la gestió de l'ingent nombre de paquets que han de gestionar les autoritats de duanes, i ha dit que "estem parlant de dos euros per paquet pagats per la plataforma. I si és per serveis oferits pels magatzems en els quals eixos paquets són emmagatzemats, és fins i tot menys, de 0,50 euros".

Establits els possibles imports de les taxes, Brussel·les ha posat xifra a una iniciativa que ja va avançar en un document que es va presentar al febrer d'enguany i en el qual demanava accelerar les negociacions per a adoptar la proposta que busca reformar el funcionament de la Unió Duanera i que també incloïa noves mesures com este recàrrec.

En aquell text, l'executiu comunitari indicava que el 91% de tots els paquets amb un valor inferior als 150 euros arribats a la UE en 2024 a través de plataformes electròniques procedien de la Xina i representaven un volum que s'havia duplicat respecte a l'any anterior fins a arribar als 4.170 milions de productes.

També et pot interessar