La Comissió Europea vol gravar amb 2 € les compres en plataformes com Temu o Shein
El comissari de Comerç ha subratllat que no es tracta d'un nou "impost", sinó d'una taxa per a "compensar" el cost que suposa l’enorme gestió de duanes
La Comissió de Mercat Interior i Protecció del Consumidor del Parlament Europeu ha proposat a la Comissió Europea que s’impose una taxa de dos euros a l'entrada a la Unió Europea de paquets xicotets, la gran majoria procedents de la Xina a través de plataformes digitals de compra com Temu o Shein.
Així ho ha confirmat el comissari europeu de Comerç, Maros Sefcovic, que ha defensat que l’"enorme inundació" de paquets a la Unió Europea "representa un nou desafiament per al control i la seguretat" i ha defensat la tasca d'assegurar que tots estos productes compleixen amb els estàndards europeus.
El comissari de Comerç ha subratllat que no es tracta d'un nou "impost", sinó d'una taxa per a "compensar" el cost que suposa la gestió de l'ingent nombre de paquets que han de gestionar les autoritats de duanes, i ha dit que "estem parlant de dos euros per paquet pagats per la plataforma. I si és per serveis oferits pels magatzems en els quals eixos paquets són emmagatzemats, és fins i tot menys, de 0,50 euros".
Establits els possibles imports de les taxes, Brussel·les ha posat xifra a una iniciativa que ja va avançar en un document que es va presentar al febrer d'enguany i en el qual demanava accelerar les negociacions per a adoptar la proposta que busca reformar el funcionament de la Unió Duanera i que també incloïa noves mesures com este recàrrec.
En aquell text, l'executiu comunitari indicava que el 91% de tots els paquets amb un valor inferior als 150 euros arribats a la UE en 2024 a través de plataformes electròniques procedien de la Xina i representaven un volum que s'havia duplicat respecte a l'any anterior fins a arribar als 4.170 milions de productes.
Més llegit
-
L’adolescent ofegat a Bunyol va patir un accident quan feia una activitat supervisada
-
Dos germans moren en un accident de moto a l’entrada de València
-
Tres mitjans aeris lluiten contra un incendi amb diversos focus declarat a Tous
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
Del 8 de setembre al 19 de juny: consulta el calendari escolar del curs 2025-2026
-
Nous perills als espais aquàtics valencians després de la dana
-
El millor entrepà tradicional d'Espanya és valencià
-
STEPV i CSO convoquen vaga de tribunals d'oposició el 31 de maig, coincidint amb la prova pràctica de secundària
-
Salven la vida d’una dona inconscient a Cullera després de l’avís de la seua filla des de l'estranger
-
Mor ofegat el menor desaparegut al riu Chico a Alboraig
Més vist
-
19.05.2025 | Informatiu nit
-
19.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
19.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
19.05.2025 | Informatiu migdia
-
20.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Emergències | Capítol 9
-
20.05.2025 | Informatiu nit
-
Sabies que es pot fer vinagre de faves, carabassa i carxofa?
-
20.05.2025 | Les notícies del matí | TV | Primera hora
-
Així es va celebrar la tornada del Vila-real a la Champions
Més escoltat
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
19.05.2025 | 90 minuts
-
19.05.2025 | “Fil d’Irene”, Semíramis, la reina que va governar les terres babilòniques
-
20.05.2025 | Les notícies del migdia
-
19.05.2025 | Les notícies de la nit
-
19.05.2025 | Queda't amb els nostres | Marybel Nilson
-
20.05.2025 | Línia de fons
-
19.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
19.05.2025 | A poqueta nit | Segona Part
-
19.05.2025 | Queda't amb mi | Primera Part