Comença la campanya de la clòtxina valenciana amb bones previsions
La Mediterrània li dona a la nostra clòtxina un sabor més intens i més suau que les d’altres mars
Aquest dimarts comença oficialment la temporada de la clòtxina valenciana, que es cultiva als ports de València i Sagunt, i enguany les previsions són positives.
L’agrupació de clotxiners de València i Sagunt calcula que enguany la producció augmentarà un 5% i esperen superar les 1.200 tones d’aquest preat mol·lusc al qual la Mediterrània atorga un sabor especial que el diferencia dels cosins del delta de l’Ebre o del mar Cantàbric.
Segons el president de l’agrupació, José Luis Peiró, la clau és la combinació de la salinitat del golf de València i l’aigua del riu Túria, que permeten una diferència en el sabor que fa que la nostra clòtxina es diferencie de la resta.
D’aquesta barreja de sals única, naix una clòtxina amb un sabor més intens i més suau, indica el gerent del restaurant En Boga, Rafael Brández. Per això no necessita tanta cocció com la del Cantàbric, per exemple, ja que la clòtxina d'ací “s’ha de deixar més aïna crueta” per a gaudir-la bé.
Més llegit
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
L'incendi de la Calderona evoluciona favorablement, però es manté l'orde d'evacuació per al veïnat de Gátova fins que es done per estabilitzat
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
Cara a cara amb el foc a Gátova: fins on han arribat les flames
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
-
La sanitat pública valenciana incrementa la plantilla en més de 3.600 places en tres anys
Més vist
-
21.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
22.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)