CCOO creu que la possible entrada de Geely en Ford pot ser una oportunitat estratègica
Cap de les dos empreses d’automoció confirma que s’haja signat l’operació, que va avançar este dimarts un mitjà especialitzat
El sector d'indústria de CCOO PV ha afirmat que, si es confirma, l'entrada del grup xinés Geely a la factoria de Ford en Almussafes podria ser "una oportunitat estratègica" sempre que es respecte l'estabilitat de l'ocupació, les condicions laborals i els drets adquirits de la plantilla.
El sindicat, que no té representació a la fàbrica valenciana, ha valorat amb prudència l'interés de Geely en la planta de Ford. Tot i que, en termes generals, ha qualificat de positiva qualsevol arribada d'inversió estrangera en el clúster de l'automoció valencià, recalquen que fins que no hi haja una confirmació oficial cal tractar la informació com una possibilitat en fase d'estudi.
CCOO s'ha posicionat en estos termes en un comunicat després de la informació publicada este dimarts per La Tribuna de la Automoción, un mitjà especialitzat, que afirmava que Ford ha arribat a un acord amb Geely sobre la compra, per part del grup xinés, de la nau de muntatge de Body 3 de la factoria valenciana —una de les tres plantes de carrosseries— perquè puga desenvolupar de manera independent producció d'automòbils.
Preguntats per l’acord, Ford Espanya ha advertit que es tracta d'especulacions, i des d'UGT, que és el sindicat majoritari en la planta, traslladen prudència i remeten a la companyia per a confirmar la decisió.
En cas que es materialitze un acord entre Geely i Ford per a la planta d'Almussafes, CCOO PV afirma que el projecte ha de garantir la creació d'ocupació estable, ben remunerada i unes condicions laborals dignes que respecten el marc de negociació col·lectiva, i que la càrrega de treball nodrisca d'activitat les empreses auxiliars i de components, tallers i concessionaris.
Més llegit
-
Pérez Llorca anuncia que Educació posarà demà damunt de la taula una nova proposta per tractar de frenar la vaga
-
Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards i cancel·lacions de trens de Rodalia i Mitjana Distància
-
La comunitat magribina de Crevillent fa una crida a la convivència i demana respecte a les dones
-
Una valenciana, a bord del vaixell amb el brot d'hantavirus: "Ho estem passant molt malament"
-
Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer amb el brot d'hantavirus està en bon estat
-
Els sindicats rebutgen la contraproposta d'Educació d'establir els servicis mínims del 100% en segon de batxillerat només al dia de l'avaluació
Més vist
Més escoltat
-
04.05.2026 | 90 minuts
-
05.05.2026 | L'hora de la cultura | Festival Xalar a l’Alt Maestrat i "Teló de Fons"
-
05.05.2026 | “Choriza May. El discurs de la reina”, el documental de la dragqueen valenciana més internacional
-
05.05.2026 | ContrÀpunt
-
05.05.2026 | Les notícies del migdia
-
04.05.2026 | L'hora de la cultura | Josep Valero i "El Pretext"