El Banc d'Espanya adverteix que la desigualtat augmentarà després de la pandèmia
Aposta per introduir estímuls fiscals per als arrendadors amb la finalitat d'ampliar l'oferta de lloguer i demana estendre l'ingrés mínim vital a més col·lectius
El Banc d'Espanya ha advertit en el seu informe anual sobre l'economia espanyola que els nivells de desigualtat en la societat espanyola, que eren ja "elevats" abans de la pandèmia, augmentaran previsiblement a conseqüència d'ella, i ha demanat polítiques de redistribució de la riquesa. Segons l'autoritat monetària, la pandèmia està mostrant una "especial incidència negativa" en alguns col·lectius de treballadors particularment vulnerables, aquells amb contracte temporal, més joves i amb rendes més baixes.
Per això, l'autoritat monetària advoca per analitzar les diferents polítiques de transferències socials que estan en vigor en diversos àmbits de l'administració pública, incloses la sanitat i l'educació, així com el funcionament del sistema impositiu. "L'objectiu seria valorar si, en el seu conjunt, aquests instruments permeten aconseguir el grau de redistribució de recursos que la societat demanda i si la seua operativa és prou eficient", reitera el Banc d'Espanya, que afig que el grau de redistribució d'aquestes polítiques a Espanya és menor que l'observat en la mitjana de la UE.
En concret, destaca que l'aprovació de l'ingrés mínim vital (IMV) al maig de 2020 va suposar la introducció d'un mecanisme de redistribució que podria contribuir "significativament" a pal·liar la pobresa extrema a Espanya fins a l'1,5% des del 5,7% actual, segons dades de l'INE.
Per al Banc d'Espanya, podria resultar adequat considerar una possible extensió de l'ingrés mínim vital a alguns col·lectius que, d'acord amb el disseny inicial d'aquest instrument, no són elegibles, però que també es trobarien en situació de risc de pobresa extrema. Per exemple, afirma que aquesta situació podria afectar unes certes llars amb rendes baixes que incompleixen la condició necessària per a rebre'l a causa del patrimoni, principalment, per la possessió d'actius immobiliaris de reduït valor, i a algunes llars amb més de dos adults.
Més oferta d'habitatges de lloguer
Mitigar els efectes adversos que suposa la desigualtat també exigeix afavorir un increment estable de l'oferta d'habitatge en lloguer, segons el Banc d'Espanya, que aposta per afavorir un increment sostingut de l'oferta d'habitatge de lloguer, la qual cosa contribuiria "a evitar un augment excessiu del preu dels lloguers".
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part