AVA-Asaja reclama que els cítrics es consideren producte sensible
La Unió de Llauradors ha demanat al ministre Planas una anàlisi real de l'impacte de Mercosur.
L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-Asaja) ha reclamat que els cítrics es consideren productes sensibles. També que s'establisquen barreres aranzelàries que equilibren el mercat. Per la seua banda, la Unió de Llauradors i Ramaders ha demanat al ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació en funcions, Luis Planas, una anàlisi real de l'impacte de l'acord UE-Mercosur al camp.
La Unió considera "de vital importància una anàlisi profunda, que pose en la balança no solament els cotxes, les grans companyies i els bancs, que en poden ser els grans beneficiaris, sinó també els milers d'explotacions familiars que poden veure's negativament afectades".
En el mateix sentit, AVA-Asaja ha considerat impropi d'un ministre d'Agricultura realitzar una valoració triomfalista sobre l'acord amb el Mercosur "quan hi ha sectors productors europeus que es veuran afectats greument, com és el cas del citrícola, l'arrosser i l'apícola".
A més, ha criticat que les condicions econòmiques de producció d'aquests països no són comparables a les dels productors europeus. Per això, l'associació ha reclamat "mesures aranzelàries estrictes i que els cítrics siguen declarats producte sensible".
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Calculadora | Descobrix la teua nota final de la PAU i a quina carrera pots accedir amb ella
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada