Agricultura invertirà 35 milions per a garantir la seguretat de l'embassament de Buseo a Chera
El conseller del ram, Miguel Barrachina, critica la inacció del govern espanyol davant dels danys en altres preses a la Comunitat Valenciana
La Generalitat ha anunciat este dilluns una inversió de prop de 35 milions d'euros per a garantir la seguretat de l'embassament de Buseo, a Chera (Plana d'Utiel-Requena), afectada greument per la riuada del 29 d’octubre del 2023. El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha visitat este matí les obres d’emergència i s’ha reunit amb el grup d’experts que estudia la solució definitiva per a la infraestructura.
Segons ha destacat, “invertir en infraestructures hidràuliques salva vides, i per això exigim actuacions definitives que garantisquen la seguretat de la ciutadania. No volem pedaços”. De la inversió total anunciada, 4,8 milions corresponen a les obres d’emergència iniciades el 13 de novembre del 2024. Ja s’han reposat els elements principals de seguretat i s’ha avançat en la reparació del camí d’accés, la barana i la vorera de la coronació.
Este Consell actua en l’única presa de titularitat autonòmica, mentre que el govern central, que té més de 30 preses a la Comunitat Valenciana, no n’ha reparat cap.
A més, s’estan adequant els camins pels dos marges i es treballa en la cimentació amb micropilots, la millora del drenatge i la instal·lació de proteccions.
En els pròxims mesos, estan previstos treballs de sosteniment provisional dels marges dret i esquerre, la remoció de fragments solts de roca i la col·locació de malles de protecció.
Barrachina ha aprofitat la visita per a retraure la inacció del govern espanyol en la resta de preses: “Este Consell actua en l’única presa de titularitat autonòmica, mentre que el govern central, que té més de trenta preses a la Comunitat Valenciana, no n’ha reparat cap”.
Més llegit
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
Doble crim masclista al Fenollar: un home mata la dona i una de les filles i ferix l'altra
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada
-
Mor un home amb mobilitat reduïda en l'incendi d'un habitatge a Callosa d'en Sarrià
-
El recorregut del dol, reconeixement públic i justícia dels afectats de l'accident del metro de València
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
01.07.2026 | L'hora de la cultura | “El fantabuloso mundo de Tim Burton” i "El Cerverator"
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
01.07.2026 | “El fantabuloso mundo de Tim Burton”, una proposta de teatre musical inclusiu impulsada per APRODIS
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part