52 empreses valencianes participen en la Fira del Joguet de Nuremberg, la més important del sector
El joguet valencià concentra el 42% de la producció espanyola i ocupa 1.400 persones.
El joguet valencià tindrà presència destacada a la Fira del Joguet de Nuremberg, la més important del sector. 52 empreses de la Comunitat Valenciana exposen des d'aquest dimecres i fins al pròxim 3 de febrer les seues novetats a la ciutat alemanya, que reuneix 2.900 expositors de 68 països i preveu la visita de 70.000 persones.
El joc actiu, l'efecte sorpresa i els joguets per a un públic adult s'anticipen com les tendències en aquesta fira clau per al joguet espanyol, donat el caràcter netament exportador de la seua activitat, on les vendes a l'estranger representen el 40% de la facturació.
Innovar i exportar com a garantia de futur
En declaracions a Les notícies del matí, César Bernabeu, gerent de Berjuan, l'empresa joguetera d'Onil, ha explicat que les firmes valencianes visiten Nuremberg amb la doble intenció de consolidar mercat i obrir fronteres. En el cas de Berjuan, aquest objectiu passa per créixer en països europeus com França i Alemanya, i potenciar les exportacions cap a Itàlia, Rússia i els països de l'est d'Europa, on les nines que fabriquen tenen una bona acollida.
Precisament, Bernabeu assegura que la línia de nines, bebes i complements de joguet continuen sent un valor segur per a un sector que ha vist caure un 5% les vendes en els últims anys per la pèrdua de la natalitat i l'augment per les preferències tecnològiques. En aquest context, el gerent de Berjuan assegura que "si hem de mantindre el sector en alça no ens queda una altra que innovar" i posa com a exemple la pròxima producció de la companyia, una nina repel·lent de mosquits.
1.438 llocs de treball a la Comunitat Valenciana
El conseller d'Economía Sostenible, Rafael Climent, y la directora general d'Ivace, Júlia Company, participen a la fira en suport de les empreses de la Comunitat Valenciana, la segona autonomia amb més pes en el sector joguet després de Catalunya. El joguet valencià concentra el 37,2% de la facturació, el 42,6% de les empreses i el 44,8% dels treballadors.
Ibi, Onil, Tibi, Castalla i Biar concentren a l'Alcoià i l'Alt Vinalopó el gruix de la producció joguetera valenciana, una activitat que el 2018 va donar treball directe a vora 1.438 persones, un 2% més fa un any, segons dades de l'última EPA.
Més llegit
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Una concentració a València reclama que "Mazón no ha dimitit, l'ha fet caure la societat valenciana”
-
València homenatja els seus veïns més veterans, amb més d’un segle de vida
-
El València Basket torna a caure contra la seua bèstia negra
-
El govern espanyol demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a “no deixar-la en mans de Vox”