La Xarxa d'Escriptores del Mediterrani es constitueix a Alacant
El projecte vol convertir-se en un suport creatiu, comunicatiu i emocional entre autores de tres continents i cercles culturals distints.
La Xarxa d'Escriptores del Mediterrani ha celebrat la seua reunió constitutiva a la Casa Mediterrani d'Alacant. El projecte vol convertir-se en un suport creatiu, comunicatiu i emocional entre autores de tres continents i cercles culturals distints, però unides per un denominador comú, el Mediterrani. En la primera reunió han participat escriptores espanyoles, de Croàcia, Israel i Tunísia.
La primera reunió de la xarxa ha servit per a plantejar les problemàtiques que pateixen les dones escriptores i per a establir línies d'actuació de cooperació. També, han pogut descobrir què és el que les uneix i, a poc a poc, aniran fixant objectius més ambiciosos.
De moment, ja tenen un espai comú de participació i col·laboració des del qual volen donar a conéixer la figura femenina dins la literatura i apropar-la al públic mitjantçant diverses convocatòries anuals.
Igualment, pretenen transmetre el coneixement i els valors d'escriptores d'èxit a dones que tracten d'obrir-se pas al món de la literatura. A més, aspiren a difondre la llavor de les autores en risc per raons religioses, socials o polítiques, i a visibilitzar veus femenines alternatives procedents de qualsevol país mediterrani.
En l'encontre han participat escriptores de diversos gèneres, dramaturgues, poetesses, novel·listes, periodistes, i expertes en literatura juvenil. L'autora Elia Barceló ha destacat que aquesta xarxa servirà per a ajudar les joves creadores i també per a mostrar que les dones tenen molt per a oferir.
El director de la Xarxa d'Escriptores i de Casa Mediterrani d'Alacant, Javier Hergueta, ha posat en relleu que, tant esta iniciativa com la Xarxa de Dones Científiques, constituïda en desembre, aspiren a potenciar el paper de la dona en els països de la conca mediterrània en àmbits professionals tan diversos com el científic, el literari, el gastronòmic o l'artístic.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
La província de València comença a recuperar la normalitat després de les pluges torrencials, que deixen 774 incidències i registres de més de 100 l/m²
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit