‘Utòpica’ es projecta este dilluns en el Festival Internacional de Cinema de Saix
El documental mostra la desconeguda història de la Colonia de Santa Eulalia, la qual va ser declarada bé d’interés cultural el 2016 i es troba abandonada
El Festival Internacional de Cinema de Saix projecta este dilluns el curtmetratge Utòpica, que tracta sobre la Colonia de Santa Eulalia, una ubicació coneguda per sèries com L’Alqueria Blanca i que hui en dia està abandonada. Utòpica és un documental d'Augusto Martínez Torres, director de cine i guionista madrileny, que captivat per la vida d’esta colònia agrícola i industrial construïda a finals del segle XIX, va decidir produir un curtmetratge per iniciativa pròpia.
Miguel Herrero, director del festival, explica que el documental mostra “la desconeguda història d’este lloc i l’enclavament fascinant que és, pràcticament en l’estat en què es troba hui en dia, pràcticament en runes, fantasmal, fantasmagòric”. Estre projecte audiovisual va ser rodat en 4K entre les poblacions de Saix i Villena, però també inclou imatges antigues.
Santa Eulalia va ser declarada bé d’interés cultural l'any 2016. El director del curtmetratge, Augusto M. Torres, relata que “és una utopia en la qual durant més de vint anys van viure allà més de 200 obrers i van viure en molt bones condicions”. Un dels objectius és posar en valor una colònia que actualment es troba en avançat estat de ruïna i sensibilitzar sobre la seua conservació.
Herrero recalca la tasca del cineasta Augusto de “voler divulgar, fascinat per este lloc, per a intentar reivindicar, evidentment, el seu patrimoni”. Augusto espera que, “tant de bo” amb el seu curt, l’enclavament “ressorgisca del tot”. Al llarg de vint minuts de narració descobrim el funcionament d’una comunitat autosuficient que va viure vora quatre dècades d’esplendor.
Més llegit
-
Els sindicats valoren els avanços en infraestructures, reducció de ràtios i burocràcia, però reclamen progressos en pujada salarial i valencià
-
Troben el cos del menor desaparegut dijous a la platja d’Almassora
-
Una escultura de Gulliver, de 8,3 m d'alt, presidirà el nou parc infantil a la zona nord del Jardí del Túria
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
Sindicats i Educació reprenen este dilluns les negociacions en l'inici de la quinta setmana de vaga
-
L’acampada docent torna a la plaça de la Mare de Déu després del Corpus