Un any més, al Teatre Principal de Castelló de la Plana representen el tradicional Betlem de la Pigà
Esta peça teatral costumista recrea el naixement del Jesuset i incorpora temes d'actualitat en clau d'humor
Un any més, al Teatre Principal de Castelló de la Plana representen el tradicional Betlem de la Pigà. És una peça teatral costumista que recrea el naixement del Jesuset, però que també aborda temes d'actualitat en clau d'humor. Per a algunes famílies, participar-hi és tota una tradició que passa de generació en generació.
A Castelló de la Plana ja no hi ha Nadal sense el Betlem de la Pigà. L'obra utilitza el text del betlem de Miquel Peris, poeta valencià i un dels més prolífics de la segona meitat del segle XX, i la música de les nadales de Matilde Salvador, una de les figures més representatives de la música i de la cultura valenciana.
A casa de Paloma Lloret, qui representa enguany Quiqueta, la Pigà, comenta que la seua família porta el Betlem en la sang i que, a més, "la primera Pigà va ser ma tia Mari, que ja ha faltat, i ara soc jo. No pot començar Nadal si no representem el Betlem de la Pigà, i ser la Quiqueta és molt important per a mi. Ens encanta actuar i disfrutem del Betlem perquè forma part de la nostra vida".
El betlem parla dels diferents costums de Castelló, i també del folklore i la cultura. Segons Laia Porcar, directora del Betlem, "el naixement del Jesuset se situa a Castelló. Això ho aprofita Peris per a fer passar per l'escenari tradicions i mitologies", explica.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles