Per què és tan especial la palmera de Fogueres?
La pirotècnia Hermanos Ferrández la dispara enguany i ha contat a À Punt alguns dels seus secrets
Alacant viu este dimarts el dia gran de les Fogueres, i un dels esdeveniments més esperats és la palmera, un esclat de llum blanca disparat des del castell de Santa Bàrbera que inicia la Cremà.
De palmeres com estes només se’n disparen dos a Espanya. Esta d’Alacant i la que es dispara a Elx en la nit de l’Albà i no totes les pirotècnies saben fer-la. De fet, segons Leo Ferrández, de la pirotècnia Hermanos Ferrández, encarregada de disparar-la enguany, és un dels secrets millor guardats de la pirotècnia espanyola.
Hermanos Ferrández ha treballat durant mesos per a confeccionar la palmera, que “és molt peculiar perquè es fa amb coets reals”, indica Leo Ferrández. “Són uns coets molt especials i molt grans”, que, de fet, no es comercialitzen per a altres esdeveniments, només per a la palmera.
La raó, explica, és que fan falta uns coets molt grans que s’eleven molt perquè una vegada que la palmera arriba dalt de tot i s’obri, forma un llagrimeig i un mantell totalment blanc que cau quasi fins a terra. I per a fer això es necessita un motor molt potent.
Més llegit
-
Educació considera inassumibles els 2.400 milions que costaria implementar les reivindicacions dels sindicats de l'ensenyament
-
La Generalitat proposa que tot el professorat de segon de batxillerat siga servicis mínims en la vaga
-
Tres ferits en un accident frontal a l’A-7 a Tibi amb un vehicle en direcció contrària
-
PP i Vox acorden finalitzar la comissió d'investigació de la dana a les Corts sense citar Salomé Pradas
-
Tres morts per hantavirus en un creuer de luxe amb destinació a les Canàries
-
Inauguren la nova passarel·la de Picanya que travessa el barranc de Poio