Els premis de la dansa valenciana reconeixen la trajectòria de Toni Pastor
Productor i gestor cultural, ha defés la necessitat de programar més dansa perquè sobrevisca el sector
Ballarins i ballarines valencianes celebraren dissabte de vesprada la sexta Festa dels Premis de l'Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana (Apdcv). Entre els guardonats està Toni Pastor, gestor cultural i primer director de Dansa València.
El món de la dansa va ser protagonista per un dia a l'Espai La Granja de Burjassot (Horta Nord). Una jornada de trobada entre professionals i d'entrega de premis. Amb una peculiaritat: no hi ha jurat extern, sinó que són les mateixes persones associades les que proposen i voten les candidatures. En este sentit, Pere Bodí, president d’Apdcv, va remarcar en declaracions a À punt que són uns premis per a professionals decidits per professionals i nominats per professionals. Per això “realment són un reconeixement entre nosaltres dins de la professió”, va afirmar.
Entre els diversos guardons, destaca el Premi a la Trajectòria al gestor cultural, productor i professional lligat a la dansa Toni Pastor. Amb més de quatre dècades d'experiència, va ser fundador del festival Dansa València. Pastor va afirmar que el premi ha sigut una sorpresa molt agradable després de quaranta anys de professió. Una carrera llarga amb moltes fites a destacar, però entre les que ell destaca, el circuit teatral i Dansa València.
Pel que fa al moment que viu ara el sector, va assegurar que sempre ha considerat que “s’ha de comptar amb els professionals i han de ser ells els que diguen com està la cosa i quines són les seues necessitats”.
La gala també va tindre moments de reivindicació per a visibilitzar el món de la dansa valenciana i millorar les condicions laborals i les oportunitats. I per a reivindicar el dret a crear, ensenyar i viure de la dansa.
Així, Bodí va recordar que el de la dansa “és un món amb molta precarietat”, i que necessiten l’ajuda de les institucions públiques. “S’ha de programar més dansa. Si es programa més dansa, evidentment les companyies es consoliden”, va sentenciar Pastor.
Més llegit
-
Una exposició a Valenciaport convida a descobrir la història dels joguets
-
La final del Mestres de Raspall, en À Punt
-
Moltes persones migrants afectades per la dana encara no han pogut regularitzar la seua situació
-
Sorprenen a San Isidro un home amb sis quilos de marihuana quan anaven a detindre'l per una agressió
-
Agricultura controla un focus de malaltia de Newcastle en una granja avícola de València
-
La Creu Roja dona un respir a qui viu en soledat no desitjada: “Torne a sentir l’aire i el sol. En cinc mesos no he eixit de casa”