Directes
Ara en la televisió
CANTEM!

El muntatge de les falles d’Especial i el cadafal de la Mare de Déu avança a bon ritme

L’oratge dona una treva esta setmana i les falles comencen a agafar forma

Muntatge de la falla de la comissió Plaça del Pilar / À Punt NTC

L'oratge dona una treva i este dimecres toca aprofitar per a plantar les falles. El monument de la comissió Plaça del Pilar pren forma amb Paco Torres al capdavant, i afirma que estan “al màxim” pujant els ninots amb la grua i donant-li forma. 

Treballen amb moviments mil·limètrics i coordinació total. Enguany serà l'última falla d'Especial que plante, per això toca arriscar. La falla la protagonitzen la deessa de la nit, Nix, i el seu net, Morfeu, deu dels somnis, i les seues figures predominaran per damunt de la resta, explica en À Punt. 

La pluja ha endarrerit els treballs de plantà de la comissió Sueca - Literat Azorín. Encara falten peces per arribar i demà dijous començarà el muntatge. Serà un treball a contrarellotge, però l'artista Pedro Santaulalia els demana calma: pas a pas tot encaixarà. La fallera major de la comissió, Elena Cayetana Beltrán, afirma que està “un poc tranquil·la” perquè l’artista enguany només planta este monument. 

A Na Jordana les grues no paren i el cos central està ja molt avançat. L'esforç s'aprecia i la falla creix. L'artista Mario Gual, al qual ja han renovat per a plantar el 2027, afirma que hui avancen amb tot el treball de grua que no pogueren fer este dimarts per la pluja i que, “en principi, està tot en orde i la previsió és correcta”. Julià Pastor, assessora de la presidència de la comissió, assegura que tenen “molta il·lusió” i que volen fer molta por a la competència. 

També estan molt avançats els treballs de muntatge del cadafal de la Mare de Déu, que ha d’estar llest per a l’Ofrena. L'estructura central ja està alçada amb la imatge de la Geperudeta. Només falta la mà amb la rosa i lliris que porta la imatge i els àngels als peus. Com a novetat, enguany unes garlandes adornen el recorregut de l'Ofrena al carrer del Micalet. 

També et pot interessar