Carmen Amoraga i Maxi Roldán publiquen una crònica periodística de la dana en ‘Lágrimas de barro’
Els escriptors presenten un relat cronològic i “colpidor” dels fets, però sense jutjar a ningú, perquè volen que cada lector traga les seues pròpies conclusions
Carmen Amoraga i Maxi Roldán publiquen el llibre Lágrimas de barro, la crònica periodística de la dana del 2024 que va negar l’Horta Sud, la Ribera, la Foia de Bunyol i la Plana d’Utiel-Requena i que va deixar 229 víctimes mortals. Just quan fa quasi un any de la catàstrofe, els dos autors narren els fets seguint un orde cronològic i el relat dels testimonis. Es tracta, com ells mateixos han explicat a À Punt, d’un relat “colpidor” que tindrà versió cinematogràfica.
“Lágrimas de barro va ser la resposta natural d’una persona que és conscient que escriure posa orde en el desordre”, apunta l’escriptora Carmen Amoraga. El mateix impuls va sentir Maxi Roldán: “Des del principi vaig saber que la dana s'havia de contar, el que no tenia clar era com”, afig.
“Necessitava contar-ho —diu en referència a la dana—, era una necessitat enquistada perquè és tan inassumible i desborda tant, igual que els llits que s’han desbordat en la riuada, que t'adones que ho has de contar, perquè no s’ho creurà ningú’”, agrega Maxi Roldán.
Per a l’escriptor de Làgrimas de barro, la publicació és “una crònica estremidora, molt dolorosa, que té el rigor suficient perquè es mantinga com a llibre de referència informativa”.
La seua companya, Carme Amoraga, apunta que el relat no jutja ningú: “Hem plantejat fets objectius, com diria Mazón, fets fàctics, perquè volem que cada lector traga les seues pròpies conclusions”, diu.
Més llegit
-
La borrasca Kristin activa l'avís taronja per vent de 90 km/h a tot Alacant i l'interior de València
-
La Fe desenvolupa un dispositiu per a facilitar la intubació en casos d’infart de miocardi
-
Un equip d'investigadors elimina per complet tumors de pàncrees en ratolins utilitzant una triple teràpia
-
L’Hospital de Manises indemnitza amb 70.000 euros una dona a qui van amputar la parpella en tractar-li un tumor com un mussol
-
Pujada de pensions, ajudes per la dana o suspensió de desnonaments: totes les mesures que decauen amb el decret òmnibus
-
Un accident al 'bypass' de València ocasiona cues de més de cinc quilòmetres en sentit nord