Canvis en la Setmana Santa alacantina: limiten a deu anys la permanència en la junta directiva d’una confraria
Es tracta d’una disposició del bisbe Munilla que no ha agradat a les germandats, que lamenten la falta de relleu
Una mateixa persona no podrà estar més de deu anys en la junta directiva d'una germandat de Setmana Santa. És una disposició del bisbe d'Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, que ha pegat tort al col·lectiu. Estan preocupats perquè no troben relleu i no hi ha confrares que vulguen participar en la directiva.
Per primera volta en la història de la Setmana Santa alacantina es limitarà la durada en el càrrec dels membres de la junta directiva d'una germandat o confraria. Serà com a màxim de cinc anys, ampliable a deu anys si foren reelegits. El mandat del bisbe d'Oriola-Alacant que no els ha agradat. “Sempre s’espera per part de la jerarquia superior un suport, i no més problemes que dificulten que pugues fer les teues funcions”, ha dit el president de la junta major de la Setmana Santa d’Alacant, Alfredo Llopis
Esta disposició que ja ha entrat en vigor s'ha d'implantar en centenars de confraries i germandats de la província d'Alacant. Reconeixen que estan preocupats, perquè no troben relleu. La majoria dels confrares no volen assumir responsabilitats en la direcció i organització. “Jo mateix vaig estar catorze anys al capdavant de la confraria perquè ningú volia estar-hi”, afegeix Llopis.
A més consideren que el bisbat no ha concretat l'aplicació de la normativa aprovada a final de juliol. Per a ser president o vicepresident d'una confraria no es pot tindre un càrrec en un partit polític ni es pot estar casat per la via civil, ser parella de fet o estar separat.
Més llegit
-
La UPV no retirarà el grafit que demana presó per al president Mazón
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
L’adolescent ofegat a Bunyol va patir un accident quan feia una activitat supervisada
-
Jornada de llargues cues per a passar davant de la Mare de Déu dels Desemparats
-
La família d’un britànic trobat mort a Benidorm exigeix que s’investigue com un homicidi
-
Artistes valencians es deslliguen dels festivals que gestiona un fons proisraelià
-
Sánchez pacta amb les víctimes un funeral laic i la participació en la comissió del Congrés en una reunió de tres hores
-
Vox força una retallada de 700.000 euros a l’AVL perquè la vol “estrangular fins a la desaparició”
-
L’Aemet activa l’avís groc per tempestes este dijous i divendres a Alacant i València
-
Un aparatós accident acaba amb un camió que cau al barranc de Poio
Més vist
-
Cal registrar les gallines d'autoconsum per a evitar una sanció
-
Valencians al món | Saxònia
-
21.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.05.2025 | La via verda
-
21.05.2025 | Informatiu nit
-
Emergències | Capítol 9
-
21.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
21.05.2025 | Grada
-
Zoom | L'apagada
-
21.05.2025 | Bona vesprada, Comunitat Valenciana | Segona part
Més escoltat
-
21.05.2025 | Línia de fons
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
20.05.2025 | 90 minuts
-
20.05.2025 | “Protagonistes”, disseny i il·lustració amb consciència
-
21.05.2025 | 90 minuts
-
20.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | Andrés Barrios, un gran del flamenc híbrid, actua en el cicle Nits del Flamenco al Castell d’Alaquàs
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
21.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | Queda't amb mi | Primera Part