Les bandes de música denuncien que estan en desavantatge respecte a les xarangues
La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana ha creat un conveni perquè les entitats festeres es comprometen a contractar-los
Les bandes de música són el cor de la festa a casa nostra. I no només això, també són part de la formació de milers de músics i constitueixen un eix vertebrador cultural únic. Només cal mirar les xifres per a convéncer-se'n: la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representen més del 50% de bandes de música de tot Espanya.
Ara, però, denuncien que estan en desavantatge en relació amb les xarangues, agrupacions formades per menys músics i que a vegades estan constituïdes de manera irregular. De fet, des de la Federació alerten del perill que consideren que corren les festes en este context, ja que, segons indiquen, es desvirtua la qualitat dels actes i es fa una competència deslleial.
"No totes les xarangues són il·legals, evidentment, n'hi ha que estan donades d'alta i cada entitat festera pot contractar el grup de música que vullga", manifesta Daniela González, presidenta de la Federació. "El problema està en tots eixos grups que no estan donats d'alta, que no estan jugant al mateix nivell que les nostres bandes de música", denuncia.
Des de la Federació de Societats Musicals expliquen que la seua participació en les festes els possibilita econòmicament pagar el professorat, cobrir les beques per a comprar els instruments o finançar les escoles de música i els uniformes, entre altres despeses.
Per això, la Federació ha posat en marxa un conveni amb les entitats festeres de la Comunitat Valenciana perquè es comprometen a contractar les societats musicals. Ja estan en contacte amb les festes de Moros i Cristians, les Falles, les Gaiates i les colles de la Magdalena o la Setmana Santa Marinera de València, entre altres.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
L’optimisme s’obri pas finalment després de 22 dies d’incendis a Espanya
-
Detingut per apunyalar i llançar per la finestra la seua dona a Manresa, Barcelona
-
Protecció Civil certifica la fi de "l'episodi de grans incendis forestals simultanis" que ha cremat 300.000 ha en vint dies