Dos associacions de víctimes de la dana i artistes valencians alcen la veu en “Lladres de sobretaula”
La cançó, que busca “salvaguardar la memòria” dels afectats i “exigir justícia”, compta amb les veus de Panxo (ZOO), Pablo Sánchez (La Raíz), Malifeta, Abril, Los Chikos del Maíz i Tito Pontet
Coincidint amb el primer aniversari de la barrancada del 29 d'octubre que va assolar la província de València i va deixar 229 víctimes mortals, les associacions Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024 i Víctimes Mortals Dana 29-O han anunciat un nou projecte musical amb l’objectiu de “mantindre viva la memòria” de les persones afectades i “exigir justícia”. Es tracta d’una iniciativa solidària amb beneficis destinats íntegrament a les associacions de víctimes afectades.
A esta acció s’han sumat alguns dels artistes i grups més reconeguts del panorama valencià, com són Panxo (ZOO), Pablo Sánchez (La Raíz i Ciudad Jara), Malifeta, Abril, Los Chikos del Maíz, Tito Pontet i Toni Fort (Pxll). Tots ells presten les seues veus per a acompanyar les famílies i donar força amb un missatge comú: “Ara tots alcem la veu per qui ja no pot alçar-la”.
El videoclip, que s'estrena juntament amb la cançó, combina escenes dels artistes amb imatges reals de la dana dels pobles afectats, la tasca dels voluntaris i la devastació provocada per la barrancada. “Un retrat que dona veu al dolor, la impotència i la dignitat de les famílies que, un any després, continuen reclamant veritat, justícia i reparació”, asseguren les associacions de víctimes i els artistes en un comunicat.
Escrita i composta per Panxo i produïda per Toni Fort (Pxllt), membres dels inactius de ZOO, és una cançó que denuncia “la falta de responsabilitat política, l'abandó als afectats i la distància entre les institucions i la realitat dels pobles”: “És un homenatge als qui ja no estan, a qui ho va perdre tot, a les famílies de les víctimes i als voluntaris que es van organitzar per a tirar avant una València que es va vore arrasada per l'aigua i el fang. Un gest per a mantindre viva la memòria dels qui van patir les conseqüències d'aquella tragèdia i recordar que les ferides d'aquell ‘octubre traïdor' continuen obertes”, han sentenciat.
A més, fan una crida a la ciutadania a què participe en un homenatge a les víctimes organitzat per l’Associació Víctimes Mortals Dana 29-O que tindrà lloc el 25 d'octubre del 2025 al matí al Teatre Olympia de València. “Serà una trobada oberta a tota la ciutadania, sense representació institucional, on el protagonisme recaurà en les famílies”, asseguren.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
La jutgessa de Catarroja investiga la mort de huit residents en habitatges socials de la Generalitat el dia de la dana