Els artistes fallers afectats per la dana celebren poder plantar els seus monuments
Molts han hagut de demanar ajuda per a poder arribar a temps a la Plantà, com els tallers de l'artista Fernando López Cabañero, a Benetússer, i de Míriam García Sandemetrio, a Paiporta
La dana va arrasar milers de negocis i els tallers dels artistes fallers, escampats arreu de les nostres comarques, no en van ser una excepció.
Fins als quasi dos metres d'altura va arribar el fang al taller de l'artista Fernando López Cabañero, a Benetússer. La dana es va endur tot el seu material aquell fatídic 29 d'octubre. "A nosaltres ens va destrossar tot el taller. Vam haver de muntar-ne un altre en quaranta dies, sencer, des de zero", explica l'artista.
Per a això va haver de demanar ajuda a les comissions per a les quals treballa enguany, com la falla El Pilar de Benaguasil (Camp de Túria). "Vam estar amb la reconstrucció des del principi amb ell per a tirar-li una mà, perquè el desastre va ser molt gran", afirma Juan José Fuentes, president de la falla El Pilar.
També l'artista Míriam García Sandemetrio, a Paiporta, va veure el seu taller inundat. Més de dos metres de fang que van fer malbé tot el seu treball. "Ha sigut molt difícil, perquè hem fet en tres mesos el treball que hauríem d'haver fet en set", expressa García.
Com en el cas de Fuentes, ella també ha recorregut a l'ajuda de familiars i amics que s'han bolcat perquè el monument poguera plantar-se estes Falles. "És un orgull personal, de superació, de veure que en esforç i sacrifici hem pogut tirar avant i hem pogut plantar", conta l'artista.
Perquè després de tot l'esforç per a arribar a temps, per fi les seues falles arriben als carrers perquè puguen ser disfrutades per tothom.
Més llegit
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
-
Fanzara es convertix en un llenç a l'aire lliure amb el MIAU, el Museu Inacabat d'Art Urbà
-
La ponència política del PP incorpora tres esmenes valencianes focalitzades en el FLA i l'exempció fiscal per a ajudes de la dana
-
València planta cara a la calor amb refugis climàtics gratuïts i climatitzats