Directes
Ara en la televisió
VALENCIANS SOBRE RODES
Pròximes emissions
23:00
90 MINUTS
23:45
EMERGÈNCIES
Notícies

València Music City destina 200.000 euros en ajudes a 26 projectes musicals

Quasi la meitat dels projectes seleccionats corresponen a festivals 

Convocatòria de subvencions de València Music City 2026 / Ajuntament de València

La convocatòria de subvencions de València Music City 2026, impulsada per l'Ajuntament i promoguda per València Innovation Capital, destinarà un total de 200.000 euros a 26 projectes musicals.

La iniciativa, desenvolupada des de l'ecosistema d'innovació de Les Naus, ha duplicat el nombre de sol·licituds respecte a l'edició anterior: el 2025 es presentaren 37 propostes i en resultaren beneficiàries 16, mentre que enguany la convocatòria ha assolit les 74 sol·licituds, destaca el consistori en un comunicat.

El creixement "confirma la consolidació d'estes ajudes com una ferramenta d'impuls per al teixit musical de la ciutat i com una via per a desenvolupar esdeveniments, concerts, festivals i activitats alineades amb l'estratègia València Music City 2025-2030", asseguren.

El pressupost de la convocatòria ha augmentat en 50.000 euros, des dels 150.000 euros del 2025 fins als 200.000 euros actuals. Este increment permet ampliar de 16 a 26 el nombre de projectes amb suport i concentrar bona part del suport en els trams de més quantia: huit iniciatives rebran 10.000 euros, tretze n'obtindran 7.500, quatre comptaran amb 5.000 euros i una en rebrà 2.500. D'esta manera, el 80,8% dels projectes seleccionats rebrà entre 7.500 i 10.000 euros.

Estos dos trams representen conjuntament el 88,75% del pressupost total, una distribució orientada a reforçar la capacitat de producció, programació i projecció de les iniciatives beneficiàries.

La regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions, Paula Llobet, ha valorat la resposta del sector: "La participació assolida confirma la vitalitat i la capacitat d'iniciativa de l'ecosistema musical valencià. Des de València Innovation Capital i Les Naus volem contribuir que eixa creativitat es convertisca en activitat, oportunitats i nous projectes capaços de generar valor cultural, econòmic i social per a la ciutat".

Per la seua banda, el director general de València Music City, Juan Pablo Valero, ha destacat la representativitat de les propostes seleccionades: "Els 26 projectes reflectixen l'amplitud real del nostre teixit musical, amb festivals, cicles estables, sales, patrimoni, creació contemporània i iniciatives professionals".

L'anàlisi de les propostes seleccionades mostra una presència especialment significativa dels festivals. Dotze dels 26 projectes, el 46,2%, corresponen a festivals o festivals especialitzats, que concentren 95.000 euros, el 47,5% del pressupost.

Seguidament, set iniciatives —el 26,9%— desenvolupen cicles continus, temporades estables o sessions periòdiques, amb una dotació conjunta de 55.000 euros. La resolució inclou també tres esdeveniments temàtics o singulars, que representen l'11,5% dels projectes i reben 25.000 euros; dos projectes específicament patrimonials, amb 15.000 euros; un circuit de sales de música en directe, dotat amb 10.000 euros; i un showcase professional vinculat a la indústria musical, que en rep uns altres 10.000. La convocatòria abasta així tan grans cites com formats estables, programació de sales, projectes d'investigació i recuperació patrimonial, iniciatives professionals i propostes singulars.

La diversitat també queda reflectida els gèneres musicals dels projectes escollits. Les propostes vinculades al pop-rock, l'indie, el garage i l'escena alternativa constitueixen el bloc més nombrós, amb set projectes i 60.000 euros (equivalents al 30% del pressupost).

L'electrònica, la música experimental, l'art sonor i la creació contemporània estan presents en cinc projectes, el 19,2%, amb un finançament conjunt de 37.500 euros.

Altres cinc projectes se situen en l'àmbit de la música actual, popular i multigènere, inclosos formats transversals relacionats amb la programació i la indústria musical, i reben 45.000 euros. La música clàssica, antiga, sacra, lírica i patrimonial aplega igualment cinc iniciatives, el 19,2% de les seleccionades, amb una dotació global de 30.000 euros.

Completen la relació quatre projectes dedicats a la música urbana, el jazz, el reggae i la percussió, que representen el 15,4% del total i reben 27.500 euros. Esta distribució oferix una fotografia àmplia de l'ecosistema musical valencià, en la qual conviuen els gèneres populars i contemporanis amb la música clàssica, el patrimoni, l'experimentació sonora, la creació independent i els projectes de caràcter professional.

També et pot interessar