Un valencià rescata d'un traster vell dos anuaris de l'any 1923
Un testimoni de gran valor que revela com s'anunciaven comerciants, indústries i oficis de l'època
Dos anuaris generals d'Espanya de l'any 1923 i plens de publicitat de l'època és el tresor que el valencià Cèsar Amiguet ha trobat dins d'un traster vell de sa casa. Un testimoni de gran valor que, a més, revela com s'anunciaven els comerciants, indústries i oficis de l'època.
Amiguet és dissenyador gràfic i de seguida va pensar que era l'oportunitat de veure de primera mà els usos i les maneres de la publicitat d'aquella època, que pot ser que no siga tan diferent de l'actual. “S’aprofita tot l’espai per a posar publicitat, fins i tot el llom, com ocorre ara amb les pàgines web”, ha assegurat.
Publicitat encartada d'última hora, amb color i una tipografia diferent, que també és reflex d'una societat que començava a utilitzar aparells elèctrics. Sorprén la complexitat de la composició, amb diferents tipografies i utilitzant fotogravats.
Cèsar va publicar en les xarxes aquest tresor trobat i en menys de dos dies ja supera els 700 likes i frega els 150 retuits. A més, ha contactat amb ell gent per privat per demanar-li informació concreta d’alguna de les pàgines, perquè pot ser que aquests anuaris encara amaguen més sorpreses.
Més llegit
-
Mor un treballador de 54 anys en caure des d'una teulada en una empresa de San Fulgencio
-
ENQUESTA: L'ensenyament d'ara és pitjor que el de fa 30 anys?
-
Un detingut a la Ribera Alta per setze furts dins de cotxes de l'Alcúdia, Carlet i Benimodo
-
Detingut a Còrdova després de matar la seua filla de 30 anys i intentar suïcidar-se
-
Sumar anticipa un nou projecte polític amb EU, els Comuns i Més Madrid, obert a altres formacions i a debatre nom i lideratges
-
Un ciberatac, entre les possibilitats que estudia Transports com a causa de la caiguda dels Rodalies de Catalunya