Un Sorolla inèdit que estava amagat en un traster
El Ministeri de Cultura adquireix el quadre ‘Cavaller amb banda’ per 80.000 euros
El Ministeri de Cultura i Esport, per mitjà de la Direcció General de Belles Arts, ha comprat el quadre Cavaller amb banda, del pintor Joaquim Sorolla, una obra fins ara desconeguda. És un retrat de joventut de Sorolla, quan era alumne de l'Escola de Belles Arts de Sant Carles de València, i evidencia la gran influència de Velázquez en la seua pintura. Està datat en l’any 1882.
La peculiaritat d’aquest quadre és que estava amagat en un traster, sense que la família sabera que és un quadre de Sorolla. El membre de la família a qui va tocar en herència va netejar-lo i va descobrir la signatura del pintor valencià, que ha sigut acreditada de manera oficial.
Cavaller amb banda ha eixit a subhasta per 95.000 euros, però no ha trobat comprador. El Ministeri de Cultura ha negociat i l’ha comprat per 80.000 euros.
Més llegit
-
Sensacions tèrmiques de fins a 63 °C i esclafits tèrmics en el pic de l'onada de calor
-
MAPA | Registres de més de 45 °C i humitat del 97%: l'última onada de calor poble a poble
-
La UE envia quatre avions per als incendis forestals que cremen el centre d'Espanya i han obligat a evacuar prop de 25.000 persones
-
Els dos radars que més multen de tot Espanya estan a les províncies de València i Alacant
-
El foc arrasa el centre d'Espanya, amb quasi 60.000 veïns afectats entre Madrid i Àvila
-
Ponent dissabte, risc extrem d'incendis forestals