Un curt valencià sobre les tropes republicanes premiat a Nova York
Pawns és el curt del valencià Pablo Pagán que acaba de guanyar el premi al millor curtmetratge internacional en l' All American High School Film Festival de Nova York. Un certamen que premia anualment el talent de cineastes emergents de tot el món i per primera vegada ha reconegut un treball audiovisual d'un espanyol. Fins a 2.500 aspirants han participat en la huitena edició d'aquest festival estudiantil que ha entregat enguany fins a 500.000 euros en premis. El treball de Pagán també ha estat nominat a millor muntatge i millor curtmetratge del certamen internacional.
Aquest jove cineasta de la Canyada (Paterna) va rodar Pawns l'any passat, amb 17 anys. La història narra com un grup de soldats republicans fan front a un atac aeri, des de la trinxera, en plena Guerra Civil.
El curtmetratge es va projectar dins de la programació de la Trobada Audiovisual de Joves del festival Cinema Jove, on va aconseguir el premi especial Residència EAJ i el premi a millor actriu, i ha estat nominat al festival de Vila-real Cineculpable.
Més llegit
-
Els rius i els barrancs estan preparats per a una dana com la del 2024? Les administracions treballen per a millorar-ne l'estat
-
Mor un home de 68 anys en un accident en una planta de formigó de Castalla
-
Este dilluns acaba el termini perquè partits i coalicions registren les llistes en les juntes electorals
-
El govern espanyol expedienta una plataforma per mantindre anuncis d’allotjaments turístics a la Palestina ocupada
-
Comença el juí al pianista d’una església evangèlica de València per matar un jove
-
Caps de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil declaren que van vore sis embarcacions del Marroc la nit prèvia a l'entrada massiva a Ceuta