La Societat Coral el Micalet lliura els Premis Miquelet
El cicle ha commemorat el 125 aniversari de la fundació de l'Orfeó Valencià El Micalet.
La Societat Coral el Micalet celebrà aquest dissabte la 31a edició del tradicional lliurament dels seus guardons anuals, els Premis Miquelet. Enguany els guanyadors han sigut el Col·legi Públic Víctor Oroval, de Carcaixent, que amb l'obra Emocionant amb Picasso va aconseguir el premi Enric Soler i Godes d'experiències pedagògiques; i Alaitz Zalbidea Berenguer, guardonat amb el premi Joan Coromines de recerca filològica, històrica o cultural per l'obra La memòria col·lectiva dels valencians en Nicolau Primitiu Gómez Serrano. Estudi del dietari Vària I (1934-1935).
El premi Miquelet de teatre d'enguany ha quedat desert, han explicat des de la Societat en un comunicat. En aquest certamen de caràcter literari també s'han lliurat les beques d'estudis musicals, atorgades pels exalumnes de l'Institut Obrer de València i per la Societat Coral el Micalet. En l'edició 2018 les han rebudes l'alumna Carla Tàrrega Campos, de tercer curs de grau professional en l'especialitat de flauta; i per a l'alumna Bàrbara Valle Melchor, de sisé curs de grau professional també en l'especialitat de flauta.
El guardó de Difusió del Patrimoni Cultural, atorgat pel club de viatges Fil per Randa, ha recaigut en la Jove Muixeranga. La música durant la vetlada literària ha estat a càrrec de la Coral Tianenca de la Societat Coral Joventut Tianenca de Tiana (el Maresme, Barcelona).
A la nit arribaven els tradicionals i prestigiosos Miquelets d'Honor, que enguany han rebut la Federació de Cors de Clave, com a Miquelet d'Honor col·lectiu; i el doctor en Filologia Catalana, escriptor i traductor, Jaume Pérez Montaner, com a Miquelet d'Honor individual. Però abans de lliurar-los, es van imposar les insígnies d'or de la Societat Coral el Micalet als socis de més de 50 anys d'antiguitat de l'entitat: Enric Tàrrega Andrés i Enric Mínguez Corbera.
Més llegit
-
El primer premi del sorteig de Reis cau en una vintena de pobles valencians
-
Troben el cos d'un dels dos menors desapareguts i el vaixell en el qual va naufragar la família valenciana a Indonèsia
-
Dos persones ferides en l'explosió d'un fornet de gas en una autocaravana aparcada a un camping del Campello
-
Nit gèlida a l’interior amb temperatures que ronden els huit graus negatius als Ports, l’Alt Palància o el Racó d’Ademús
-
La primera ministra danesa diu que "tot s'acabarà" si els Estats Units ataquen Groenlàndia
-
Castelló de Rugat repartix quatre milions del primer premi: “Els hem venut tots per finestreta, a particulars, a excursionistes..."