El rogle esparter del Palamó, a Alacant, reivindica l'espart enfront del plàstic
Aficionats i aficionades de Madrid, Andalusia, Múrcia i Castella-la Manxa s'han reunit en aquesta trobada, que busca recuperar l'ús de l'espart i assegurar la transmissió de la seua tècnica
Bosses, motxilles, caixes... i fins i tot llibres, tests, cinturons i gorres. L'espart és un dels materials més versàtils, resistents, ecològics i antics. La seua producció es remunta, com a mínim, a fa dotze mil anys, ja que s'han trobat objectes fets d'espart que daten d'aquesta època i encara es mantenen en bon estat.
Per a reivindicar-ne l'ús i els avantatges davant de materials com el plàstic, aficionats i aficionades a l'espart de llocs com Madrid, Andalusia, Múrcia i Castella-la Manxa s'han desplaçat aquest dissabte al barri del Palamó, al terme municipal d'Alacant.
Durant la trobada, organitzada per l'associació EspartAlacant, s'han compartit i s'han aprés tècniques, algunes de les quals han traslladat a les xarxes socials perquè la distància no siga una excusa per a conéixer de ben prop l'art de l'espart.
Més llegit
-
Pogacar abandona la Vuelta després d'una forta caiguda a Simat de la Valldigna
-
Mor un home de 70 anys després pegar-se un colp al cap a la platja del Trampolí a Dénia
-
La forta pujada del gasoil obliga a tornar a la rebaixa fiscal de vint cèntims al setembre
-
Entra en vigor la nova jubilació flexible, que s'estén a autònoms i incorpora més incentius
-
Es dona per controlat l'incendi del Saler després de cremar 36 hectàrees
-
Nova concentració de les víctimes de la dana a València: "la justícia no se'n va de vacances"