Reunió del consell rector de l’IVAM per a definir el procés de selecció del nou director
Cultura vol una nova direcció el 23 de setembre, abans que vença el contracte de García Cortés.
El consell rector de l’IVAM, el màxim òrgan de govern del museu, es reuneix aquest divendres per a començar el procés d’elecció d’una nova direcció. Tot després de la decisió de la Conselleria de Cultura de no renovar en el càrrec l’actual director, José Miguel García Cortés, que s’ha mostrat indignat i ha qualificat la decisió de política. Una decisió que va causar la dimissió en bloc del consell assessor de l’IVAM i agreuja el cisma obert al museu.
La reunió en què començarà a perfilar-se el concurs públic del qual eixirà el nom de qui dirigisca la institució, hi marcarà un abans i un després, i serà el punt de partida d’una nova etapa en l’IVAM.
La Conselleria de Cultura ha insistit que no se li ha renovat el contracte perquè cal atendre el Document de bones pràctiques en museus i la mateixa llei de l’IVAM i, per tant, la direcció ha d’eixir a un concurs públic.
Així, ha negat que haja plantejat la destitució de García Cortés perquè el contracte estava vigent fins al setembre del 2020 i assegura que no hi ha executat res al marge del consell rector. La Conselleria vol que el procés haja acabat abans que vença el contracte de García Cortés i que hi haja una nova persona en la direcció el 23 de setembre.
Més llegit
-
Nou atac vandàlic als sanitaris de la Coma: el cotxe d'atenció domiciliària apareix amb els vidres trencats
-
Víctimes de la dana reclamen 58 milions a la Generalitat i la CHX per via administrativa
-
Espí rescata el Llevant a Los Arcos (3-4)
-
L'actor Johnny Depp dona 65.000 dòlars a una associació musical de Massanassa afectada per la dana
-
Més freqüències, 22 combois nous i ampliació de la xarxa: el full de ruta de Metrovalència i el TRAM d'Alacant fins al 2030
-
Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica