El retaule del Centenar de la Ploma arribarà de manera "imminent" a València per a ser restaurat
La part inferior del retaule, una obra clau del gòtic valencià, pertany al Victoria and Albert de Londres.
El retaule del Centenar de la Ploma torna a casa tres segles després. La predel·la o part inferior de l'obra, una peça fonamental del gòtic valencià, arribarà de manera "imminent" a l'Institut Valencià de Restauració i Conservació des del museu Victoria and Albert de Londres, segons ha pogut saber À Punt NTC. És la primera vegada que la pinacoteca anglesa autoritza l'eixida d'un dels seus tresors per una restauració.
El Centenar de la Ploma és un retaule del segle XV de sis metres d'alt per cinc d'ample que narra els orígens del poble valencià a través de la il·lustració de la batalla del Puig. Una vegada completada la restauració, la Generalitat aspira a poder exposar el retaule i les 32 escenes que el componen a València.
Més llegit
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
-
Els sindicats mèdics convoquen una vaga indefinida a partir del 28 d'octubre a tot Espanya
-
Dimitix el cap de gabinet del delegat del govern a Ceuta i diu que ell sí va informar sobre els avisos del CNI
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
La Sindicatura calcula en 1.172 milions el deute acumulat en una dècada en la sanitat valenciana per l’atenció a desplaçats