Estudien la Senyera per fer-li una rèplica més lleugera
Amb tècniques fotogràfiques recrearan una senyera idèntica menys pesada per a la Processó Cívica del 9 d'Octubre.
La Universitat de València i l'Escola d'Art Superior de Disseny treballen conjuntament per a fer una rèplica de la Reial Senyera. L'actual està prou deteriorada pel pas del temps, i amb tècniques fotogràfiques recrearan una senyera idèntica més lleugera per a la Processó Cívica del 9 d'Octubre.
D’aquesta manera, foto a foto, els investigadors obtenen les dades necessàries per a desenvolupar la rèplica en 3D de la cimera de la Senyera. Alhora extrauen micromostres del teixit per a conéixer en profunditat les textures i coloracions que els artesans empraren en la confecció.
Aquest projecte conjunt també ajudarà a crear un teler virtual que posarà en valor les tècniques i característiques de la Senyera, però sobretot fomentarà l'accessibilitat del patrimoni.
Més llegit
-
Pogacar abandona la Vuelta després d'una forta caiguda a Simat de la Valldigna
-
Mor un home de 70 anys després pegar-se un colp al cap a la platja del Trampolí a Dénia
-
Mor un home al Pou Clar d'Ontinyent en llançar-se a l'aigua i colpejar-se el cap amb una roca
-
La forta pujada del gasoil obliga a tornar a la rebaixa fiscal de vint cèntims al setembre
-
Un mort i dos ferits en un accident a l’AP-7 a Polinyà de Xúquer
-
Almenys set persones mortes en el naufragi d'un ferri amb 270 persones a bord al nord de Xipre