El Rei Pàixaro arriba als carrers de Biar, a l’Alt Vinalopó
L’acte forma part de les festes que se celebren al municipi en honor a sant Antoni Abat.
El Rei Pàixaro desfilarà aquest dissabte pels carrers del municipi de Biar, a la comarca de l’Alt Vinalopó. L’acte forma part de les festes que se celebren al municipi en honor a sant Antoni Abat.
Durant el recorregut de la cavalcada, els veïns i veïnes de Biar participen encenent les fogueres i torxes típiques de la festivitat. Mentrestant, el rei recaptador, acompanyat pel seu seguicide dansaires i la colla de dolçaines i tabals, arreplega els tributs.
La figura del monarca representa el rei Jaume d'Aragó, qui, en acabar la collita de l'ametlla, l'oliva i el raïm en el mes de gener, passava per la població per a arreplegar l'impost que es recaptava en dues safates de bronze donades pels Reis Catòlics.
Més llegit
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Sánchez i tres ministres, els primers polítics citats en la comissió d’investigació de la dana a les Corts
-
Investigadors valencians desenvolupen unes partícules per a combatre el càncer que s'autopropulsen i usen la glucosa de combustible
-
Ruixats i tempestes a la vista
-
L’associació de víctimes mortals de la dana, al Congrés: “Mazón va anunciar ahir la dimissió, minora això el nostre dolor? Sincerament, no”
-
El Tribunal Suprem jutja Álvaro García Ortiz en un procés inèdit, el primer a un fiscal general a Espanya