Patricio Pron, guanyador del XXII Premi Alfaguara de novel·la 2019
'Mañana tendremos otros nombres' és l’obra guanyadora de l’escriptor argentí, que narra l’autòpsia d'una ruptura amorosa.
L'escriptor argentí Patricio Pron, amb la seua novel·la 'Mañana tendremos otros nombres', ha guanyat el XXII Premi Alfaguara per una obra que narra l’autòpsia d'una ruptura amorosa.
En aquesta convocatòria s'han rebut 767 manuscrits, dels quals 313 han sigut remesos des d'Espanya, 155 des de l'Argentina, 104 des de Mèxic, 93 des de Colòmbia, 41 des dels Estats Units, 33 des de Xile, 19 des del Perú i 9 des de l'Uruguai.
En la XXII edició, Juan José Millás ha presidit un jurat compost també pels escriptors Jorge Fernández Díaz (l'Argentina) i Manuel Vilas (Espanya), l'editora Gunilla Sondell (Suècia), la directora de la llibreria Oletvm de Valladolid, Estrella García (Espanya), i Pilar Reyes, directora editorial d'Alfaguara.
Jorge Volpi, amb 'Una novela criminal', va ser el guanyador del premi en 2018, que va aconseguir a Mèxic unes vendes que superen els 30.000 exemplars. A més, l'obra serà portada a la televisió per la productora Canana, en una sèrie dirigida pel director Gerardo Naranjo.
Més llegit
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Atenció a les pluges localment fortes de dimecres
-
Un accident en la V-30 i l'avaria d'una ambulància en l’A-7 a Alginet deixen cues quilomètriques en plena hora punta