Oriola recorda Miguel Hernández en el 108 aniversari del seu naixement
Literatura, música, poesia i activitats diverses acostaran l'univers hernandià.
Oriola, al Baix Segura, commemora aquest dimarts el naixement del poeta Miguel Hernández en el 108 aniversari del seu naixement. La Fundació Miguel Hernández organitza activitats per a recordar el poeta i dramaturg i acostar a la ciutat l'univers hernandià.
Nascut en una família humil, Miguel Hernández va deixar prompte d'estudiar per a posar-se a treballar. Així i tot, la seua passió per la poesia clàssica aflora i desenvolupa una gran capacitat com a autor. Perito en Lunas, El rayo que no cesa i El silbo vulnerado conformen els seus primers versos, i deixen entreveure les influències dels autors que van marcar el poeta al llarg de la seua vida.
Va prendre part molt activa durant la Guerra Civil Espanyola, temps quan publica Viento del pueblo, El hombre acecha i Cancionero y romancero de ausencias.
Els poemes mes representatius de l'autor tornaran a sonar a Oriola per a omplir la ciutat de l'esperit hernandià. Són poemes que parlen de bellesa, poemes que viuen d'amor i de somnis, i que relaten la situació d'un territori convuls que no trobava estabilitat en la guerra. Poemes als quals Manuel Ramos, compositor i director de l'Orquestra Barroca Valenciana, posarà música per a commemorar l'aniversari del poeta universal.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,
-
25.03.2026 | ContrÀpunt