'Ocultas e impecables', el documental que rescata les dones de la Generació del 27 que no s'exiliaren
La segona part de 'Las Sinsombrero' recupera la memòria de les artistes i intel·lectuals oblidades.
L'Aula de Cinema de la Universitat de València estrena el dimarts el documental Las Sinsombrero. Ocultas e impecables, sobre les dones de la Generació del 27 que no s'exiliaren d'Espanya.
La presentació tindrà lloc a les 19 hores en el Col·legi Major Rector Peset i participaran dos dels directors, Tània Balló i Manuel Jiménez Núñez, que explicaran un projecte que vol recuperar la memòria de les artistes i intel·lectuals oblidades.
El documental és la segona part de Las Sinsombrero i aborda el cas de les que no van poder o no van voler exiliar-se en instaurar-se la dictadura el 1939, així com el que va suposar, en paraules de Balló, "la llosa del franquisme sobre una autoria que s'havia construït sota el somni de llibertat".
La cinta mostra artistes que es van quedar a Espanya, com ara Elena Fortún, Delhy Tejero, Ángeles Santos, Lucía Sánchez Saornil, Margarita Manso, Carmen Conde o Consuelo Berges, protagonistes també del boom creatiu i llibertari que van representar els anys de la Segona República. Les seues carreres artístiques i literàries no es van interrompre malgrat els avatars sociopolítics als quals van haver d'enfrontar-se. El projecte de Las Sinsombrero reivindica unes obres fonamentals per a entendre l'esdevenir de la història del segle XX espanyol.
Més llegit
-
L'ADN confirma que el cos trobat a Manises és el de Javier, un dels tres desapareguts de la dana
-
Dos associacions de víctimes de la dana i artistes valencians alcen la veu en “Lladres de sobretaula”
-
Noves imatges del robatori al Louvre: així va ser la fugida dels lladres
-
Llibertat VCF presenta una proposta per a reformar i ampliar Mestalla
-
Rosalía presentarà en directe el seu nou àlbum, 'Lux', el 7 de novembre al Roig Arena de València
-
La Comunitat Valenciana suma 37.400 ocupats a l'estiu i marca rècord, però l'atur repunta en 11.500 persones