Obreres i majorals protagonitzen a Bétera la desullada de les alfàbegues
És una tradició que marca l'inici del compte arrere per a les Festes d'Agost
El municipi de Bétera (Camp de Túria) ha celebrat aquest dissabte la tradicional desullada, on les obreres i majorals lleven la flor de les alfàbegues que ofrenaran a la Mare de Déu en les Festes d'Agost.
Les obreres han accedit aquest matí a l'Hort de les Alfàbegues per a fer el ritual de retirar les flors d'aquesta planta. Allí els han acompanyat els majorals, els encarregats d'organitzar les festes, durant un acte que té com a objectiu que les alfàbegues no cresquen en ample sinó en alt, per aconseguir així una gran altura, tradició per la qual el poble de Bétera fa anys que lluita perquè es reconega com a bé d'interés turístic nacional.
La desullada marca l'inici del compte arrere per a les Festes d'Agost de Bétera, que se celebren del 12 al 22 d'agost. Aquest any es preveu que les alfàbegues que es plantaren al mes de març superen els dos metres d'alçària.
Més llegit
-
Assassinada una infermera per l’exparella al centre de salut de Benicàssim
-
‘Xino Xano Ibèric’ entrevista en el Montseny a valencians que canviaren la Comunitat per Catalunya
-
La Generalitat estudia la construcció de dos estacions d'autobusos a València per a reemplaçar l'actual
-
Joves fan cua durant tres nits per a optar a huit àtics de VPO a Alzira
-
Un virulent incendi crema almenys quatre vivendes en un bloc d'edificis a Alacant
-
L’Audiència declara un col·legi concertat de València responsable solidari d'una agressió sexual en un viatge escolar