El Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant dedica un espai a l'artista Emilio Varela
El consideren com el pintor alacantí més important de la primera meitat del segle XX, i la seua obra conviu amb la d’altres artistes destacats com Aguirrre, Albarranch i Gastón Castelló
El Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant tindrà un espai privilegiat per al que és considerat el pintor alacantí més important de la primera meitat del segle XX, Emilio Varela. És un artista amb una obra inspirada sobre tot en l'entorn urbà i rural de la ciutat d'Alacant.
El penyal d'Ifac, els carrers de la ciutat d'Alacant o les vistes al castell de Santa Bàrbera són algunes de les obres d'Emilio Varela que es podran visitar al Museu Gravina d'Alacant a partir d'ara. El centre d'art ret homenatge a un pintor que va ser figura clau del panorama artístic alacantí del segle XX.
Jorge Soler, director del Mubag ha explicat en À Punt que Varela ha reflectit en la seua obra paisatges que son tota una refèrencia per a les comarques del sud i de la ciutat d’Alacant, com són els seus paisatges d’Ifac, de Benimantell, de l'Alacant urbà, del castell, del barri de la Santa Creu, entre altres.
Amb més de 60 peces d'Emilio Varela i també d’altres pintors contemporanis com Aguirrre, Albarranch i Gastón Castelló el públic visitant, amb la visita al Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant, es traslladarà a les comarques del sud amb imatges de les primeres dècades del segle XX. La intenció del museu que es que el nou espai dedicat a Varela en convertisca en una exposició permanent.
Més llegit
-
Sanitat incorpora cinc noves malalties en el programa de cribratge neonatal dels bebés valencians
-
El govern espanyol i l'Església tanquen un acord per a reparar els danys de les víctimes d'abusos sexuals
-
L’assetjament, la humiliació o la gravació d’imatges no autoritzades als centres educatius són faltes greus des d’este dimecres
-
L’avaria d’una furgoneta ocasiona més de cinc quilòmetres de retenció a la V-30
-
El Museu de la Ciutat de València acollirà els quadres de Sorolla mentre s'habilita l'edifici de Correus
-
Del fred gèlid al ponent: avís groc per vents de 80 km/h a l'interior de València i Castelló