Mor als setanta anys Guillermo Heras, exdirector de la Mostra de Teatre d'Alacant
L’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, ha proposat que el festival porte el seu nom
El gestor cultural Guillermo Heras, Premi Nacional de Teatre el 1994 i exdirector de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis d'Alacant, ha mort aquest dimecres a Buenos Aires, segons ha informat l'Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música (Inaem). Anava a complir 71 anys a finals d'aquest mes de juliol.
Nascut a Madrid el 1952, aquest director escènic, actor, dramaturg i editor, va ser un dels fundadors del col·lectiu teatral El Astillero, i va dirigir durant una dècada el Centre Nacional de Noves Tendències Escèniques des de la seua creació, el 1984. Pel que fa a la seua formació, Heras va estudiar Belles arts, Periodisme i Imatge i estava llicenciat en interpretació per l'Escola Superior d'Art Dramàtic i Dansa.
El 1974 va ingressar en el grup teatral Tábano, en el qual va treballar com a actor i director durant nou anys. Posteriorment, va ser professor de dansa del Màster de Gestió Cultural; assessor de temes relacionats amb les arts escèniques de Llatinoamèrica a la Casa de Cultura de Madrid; director de teatre d’El Astillero; i director de la mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis d'Alacant.
De fet, l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, que ha lamentat la defunció del director, ha proposat que la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis porte el seu nom. Barcala ha destacat que Alacant "té un permanent deute de gratitud" amb el fundador el 1992 del prestigiós cicle teatral i ha reivindicat la seua figura i llegat.
Heras, a més, va ser redactor i coordinador de revistes i col·leccions literàries dedicades al teatre, a més d'impartir cursos i seminaris en diversos llocs d'Espanya i altres països, i també ha participat en nombrosos muntatges teatrals, operístics i de dansa.
El 1994 va rebre el Premi Nacional de Teatre juntament amb Els Joglars, per la posada en escena de les obres de Francisco Nieva i Sergi Belbel Nosferatu i Carícies, i també va ser guardonat amb els Premis ADE d'Escenografia (juntament amb Álvaro Aguado) i Segismundo (juntament amb l'equip tècnic del Centre Nacional de Noves Tendències Escèniques). Així mateix, fou distingit com a millor director de la temporada de l'Associació Independent d'Espectadors d'Alacant pels seus muntatges Geografia, Com els grecs i Nosferatu, en diferents temporades.
Més llegit
-
Detenen el camioner drogat que ha atropellat mortalment una jove de vint anys a València
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Pérez Llorca i el gerent d'El Ventorro testificaran el 21 de novembre en la causa de la dana
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
El jutge cita Koldo García i De Aldama el 27 i 28 de novembre pel cas de les mascaretes
-
Espanya prohibix criar aus a l’aire lliure davant de l’augment del risc de grip aviària