Els millors gossos de rabera, a Ares del Maestrat
La 15a edició del concurs de gossos de rabera ha reunit pastors i cans de diverses parts de l’estat i de l’estranger
Ares del Maestrat ha celebrat aquest cap de setmana la quinzena edició del concurs de gossos de rabera, en el qual es premien els millors gossos i pastors de la Comunitat Valenciana i d’altres territoris.
El certamen ha valorat tres categories: una centrada en l’acompanyament del ramat per part dels gossos, una altra que premia la millor indumentària dels pastors i un concurs de fotografia amb els gossos com a protagonistes.
La finalitat de l’encontre és reconéixer l’entesa entre el pastor i el gos en la important tasca del pasturatge en el món rural. En aquesta edició han participat pastors valencians i d’altres territoris, com ara Catalunya, el País Basc, Andalusia o les Illes Balears i també de França.
A banda del concurs, durant el cap de setmana s’ha presentat el llibre De pastor a pastor que reivindica aquest ofici ancestral i s’han realitzat visites guiades a diversos indrets patrimonials de la localitat de l’Alt Maestrat.
Més llegit
-
Detenen el camioner drogat que ha atropellat mortalment una jove de vint anys a València
-
Avís taronja per vents molt forts a l'interior de Castelló per a dissabte
-
Espanya prohibix criar aus a l’aire lliure davant de l’augment del risc de grip aviària
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
“Qui no treballa és perquè no vol?” Arranca així ‘El retrovisor’, la nova aposta d’À Punt per a les nits de dissabte
-
La Gossa Sorda reivindica la solidaritat i la lluita col·lectiva per a sobreviure en ‘A tornallom’