Mia Hansen-Love, Premi Lluna de València de Cinema Jove
La secció oficial inclourà per primera vegada deu pel·lícules d’estrena
La directora francesa Mia Hansen-Love rebrà el Premi Lluna de València en la inauguració de la 37a edició de Cinema Jove, el Festival Internacional de Cinema de València, que se celebrarà del 24 de juny al 2 de juliol.
Així ho ha anunciat el director del certamen, Carlos Madrid. "Mia és una de les veus joves més destacades al cinema francés del segle XXI. En la seua trajectòria es destil·la un inconformisme temàtic, perquè cada pel·lícula tracta una trama diferent de l'anterior” ha explicat Madrid.
Abans de posar-se a l'altre costat de la càmera, Mia Hansen-Love va ser actriu i crítica de cinema. En la seua filmografia, que es projectarà durant el festival, aprofundeix en les relacions intergeneracionals. El seu treball ha retratat l'eclosió de la música disco en el París dels anys noranta en Eden (2014) o el periodisme de guerra a l'Índia amb Maia (2018). La cinta La isla de Bergman (2021), que arribarà l'1 de juliol als cinemes espanyols, es preestrenarà el dia 23.
La secció oficial estrena dos nous títols
La selecció de la secció oficial del festival inclourà deu films amb la incorporació de dos títols més: la cinta alemanya Talking About the Weather, de la debutant Annika Pinske, i la pel·lícula coreana Nobody's Lover, de Han In-mi.
Les novetats anunciades es completen amb la preestrena de quatre pel·lícules: Llenos de gracia, de Roberto Bueso; Duo, de Meritxell Colell; Mi vacío y yo, d'Adrián Silvestre, i El joven Berlanga, de Chechu García-Berlanga.
El jurat, amb grans noms internacionals
La secció oficial de llargmetratges inclourà la realitzadora de Sarajevo Jasmila Zbanid, que va arrasar l'any passat en els Premis de Cinema Europeu amb la pel·lícula, Quo vadis, Aida? També hi participarà Ferit Karahan, guanyador del Premi Lluna de València 2021 al millor llargmetratge per Mi mejor amigo, pel·lícula que s'estrena a Espanya l'1 de juliol.
L'elecció de guanyadors de la secció oficial de curtmetratges estarà en mans de la realitzadora francesa Agnès Patron, guanyadora de la Lluna de València 2019; el director nigerià Michael Omonua, premiat amb la Lluna de València 2021, i el director i guionista alacantí Alberto Evangelio, que acaba d'estrenar el seu primer llargmetratge, Visitante.
En la secció oficial de websèries, Cinema Jove torna a tindre Rebecca Windsor, directora de Warner Bros Television Workshop, el principal programa d'escriptura i direcció per a artistes. Windsor impartirà una classe magistral sobre com escriure per a triomfar en el camp de les sèries televisives.
Completen el jurat Elodie Mellado, editora i programadora de contingut en Filmin, i Adjani Salmon, guanyador d'un Bafta al millor talent emergent i premi del jurat jove en Cinema Jove 2019 per la seua sèrie Dreaming Whilst Black.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | Vicente Mallols i la màgia del stop motion
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80
-
24.12.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part