Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT
Notícies

Logronyo es convertix en capital fallera amb milers de valencians i actes fins diumenge

Mascletaes, ofrena, cercaviles, degustacions i la cremà marquen tres dies de festa amb 3.500 participants i un impacte econòmic estimat d’1,5 milions d’euros

Monument plantat a les falles de Logronyo / Raquel Manzanares/EFE

Logronyo celebra des d’este divendres i fins diumenge una programació especial de Falles amb la participació prevista d’unes 3.500 persones procedents de la Comunitat Valenciana, en una iniciativa impulsada per l’associació Fallers pel Món per a acostar “la cultura i les tradicions valencianes”.

Logronyo acull la Crida

La regidora de Festes de Logronyo, Laura Rivas, ha explicat que la ciutat ha sigut triada com a capital fallera de 2026 per a “celebrar, per primera vegada, les Falles amb tots els veïns, compartint la cultura i les tradicions”. Segons ha detallat, s’han organitzat tres jornades que “pretenen imitar un cap de setmana faller”.

El programa inclou la participació de falleres i de la cort d’honor, així com activitats gastronòmiques com degustacions d’orxata i el repartiment de 4.000 racions de paella i fideuà. Rivas ha destacat que l’esdeveniment tindrà un impacte econòmic rellevant, amb un retorn estimat d’1,5 milions d’euros per a la ciutat, dels quals més de 500.000 corresponen a l’allotjament.

Falles a Logronyo / EFE

Per la seua part, el president de Fallers pel Món, José Amores, ha detallat que la programació va començar el dia 10 amb la recepció de col·legis i visites a centres socials, seguides de cercaviles amb xaranga, així com el lliurament de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats a la parròquia de Santiago el Real.

Este dissabte i diumenge continuen els actes amb activitats com un photocall, cercaviles i la Crida, a més de la mascletà a la plaça de l’Ajuntament, una ofrena a la Mare de Déu i una eucaristia, així com activitats festives nocturnes.

La jornada de diumenge inclourà una degustació d’orxata, una desfilada de Moros i Cristians i una nova mascletà. A la vesprada, es repartiran 1.500 litres d’aigua de València i la celebració culminarà amb un castell de focs artificials i la cremà de les falles.

L’organització preveu que esta iniciativa consolide la difusió de la cultura fallera fora de la Comunitat Valenciana i mantinga la tradició dels viatges anuals de Fallers pel Món.

També et pot interessar