L’Oriol dona pas als Moros i Cristians d’Orihuela
La ciutat viu el dia gran d’unes celebracions, declarades d’interés turístic nacional i on milers de festers recrearan la reconquesta del segle XIII
L’Oriol als carrers d’Orihuela és símbol de festa, concretament de l’inici de la festa. La ciutat ha iniciat este divendres, amb el trasllat d’esta insígnia tan identitària, la setmana gran de les celebracions de la reconquesta, declarades d’interés turístic nacional. Fins al pròxim dissabte, els moros i cristians i un extens programa festiu prendran els carrers de la capital del Baix Segura.
Este divendres era dia gran de les celebracions i, com mana la tradició, l’Oriol ha eixit este matí del balcó de l’ajuntament ert i amb la solemnitat que requerix l’emblema de la ciutat.
A peu de carrer l’esperava la corporació municipal i un fill del poble, l’enginyer i director de l’Escola Politècnica Superior d’Orihuela, Juan Martínez Tomé, en qui ha recaigut enguany un dels màxims honors de la festa, el de traslladar l’Oriol durant la desfilada que l’ha portat primer a la catedral i després a la desfilada cívica pels carrers de la ciutat.
Amb el Dia de l’Oriol comencen huit dies de festes a la capital del Baix Segura amb alguns actes del calendari festiu, com l’Ofrena d’este diumenge, condicionats per la final del mundial de futbol, que juga Espanya. L’ofrena començarà a les 18 hores, un poc abans del que és habitual, per a evitar coincidir amb el partit.
A més de l’Ofrena de diumenge, la Retreta, les entrades mora i cristiana, les guerrilles o la presa del castell recrearan la reconquesta de la ciutat que va emprendre el rei Alfons X, el Savi, el 1265 i que va posar fi al control musulmà d’esta ciutat.
La festa, en tot cas, va arrancar ja dijous vora la mitjanit, quan es va celebrar l’exposició pública de l'ensenya, al balcó de l'ajuntament, a la qual va assistir el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València