L’IVAM organitza un passeig per a descobrir els vincles entre les cultures xinesa i valenciana
L’activitat tindrà lloc el pròxim 7 de maig en el marc del projecte "Poliglotia"
L’Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) oferirà, de la mà de Hu Zhao, presentador del programa Xino Xano, un passeig per racons de la ciutat de València que li evoquen a la seua Xina natal a través de l'arquitectura, la música, la cultura festiva o la gastronomia.
L’activitat, que tindrà lloc el pròxim 7 de maig, forma part del projecte multidisciplinari "Poliglotia" que té l'objectiu d'obrir el museu a diverses llengües i pràctiques culturals presents a la ciutat de València des d’una perspectiva híbrida i intercultural.
Un llegat iniciat amb la ruta de la seda
El recorregut Xina-València: on dos mons es troben, que revelarà part del llegat de les relacions forjades a través de la ruta de la seda, començarà a l’Estació del Nord a les 11 del matí, on es descobriran elements arquitectònics i decoratius d’aquest edifici modernista que vinculen ambdues cultures.
El passeig continuarà pel Chinatown valencià, als voltants del carrer de Pelai, on es realitzarà un tast en un restaurant concorregut per la comunitat xinesa, amb l'arròs i les taronges com a protagonistes.
Altres botigues del barri serviran d’escenari per a parlar d’alguns dels objectes més representatius d’aquests lligams històrics, com ho són els ventalls, la ceràmica o la pólvora. Un supermercat xinés posarà en relleu el rol de la gastronomia com a espai de diàleg i encontre intercultural.
La jornada tancarà amb una activitat musical que unirà la guitarra espanyola amb la cançó xinesa.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Dos detinguts per explotar laboralment 26 persones en situació irregular en un taller tèxtil clandestí
-
Trump amenaça l'Iran a hores d'expirar l'ultimàtum: "Esta nit morirà tota una civilització"
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
El govern espanyol aprova la reforma per a blindar l'avortament en la Constitució
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros