L'art urbà pren els carrers de Geldo
La quarta edició del festival Imaginarte convida a una ruta per 23 murals instal·lats en façanes i mitgeres del municipi
Geldo, a l'Alt Palància, està immers en el seu festival d'art urbà, ImaginArte, que enguany celebra la quarta edició. Durant una setmana aquest xicotet municipi reuneix huit artistes del panorama nacional i internacional al voltant de la pintura mural que ompli façanes i mitgeres.
Un museu a l'aire lliure amb un total de 23 pintures a gran escala que ha revolucionat per complet la vida i la fisonomia de la localitat.
La ruta de les obres que integren la col·lecció es pot fer a través d'un codi QR. Entre les parades, destaca un gran llenç que representa un dels elements més característics de la localitat, el caragol. El conegut grafiter Franz Campoy és qui li ha donat color i forma.
Un altre dels punts de visita obligada és la recreació del famós mural feminista La unió fa la força —l'original va ser destruït, a Madrid— que l'Ajuntament de Geldo va encomanar al col·lectiu artístic Unlogic Crew i que reuneix els rostres de quinze dones referents en la història. Entre d'altres, l'oncòloga valenciana Anna Lluch, la sufragista espanyola Clara Campoamor i la pintora mexicana Frida Kahlo.
Més llegit
-
La fallera major de València de 2024, María Estela Arlandis, nomenada assessora de la Vicepresidència Segona del Consell
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen de l'incendi a l'Hospital de Torrevieja
-
Camps es postula per a dirigir el PPCV: "Doneu-me el partit, vos donaré el govern"
-
Els sindicats de l’ensenyament convoquen una nova manifestació dissabte a València
-
El cap de setmana arriba amb temperatures de ple estiu i la primera nit tropical al sud