Directes
Ara en la televisió
À PUNT ET BUSCA
Ara en la ràdio
FEM BANDA (reemissió)

Les Falles ixen de la crisi

Les Falles de València confirmen el seu repunt econòmic. Enguany han invertit vora 7,1 milions per a fer realitat els 770 monuments.

Les Falles ixen de la crisi econòmica i les comissions augmenten el pressupost per als monuments. Este 2018, han invertit vora 7,1 milions d´euros en els 770 monuments grans i infantils que es plantaran oficialment el 15 de març. Una xifra que, tot i que està lluny de la dels anys anteriors a 2007, fa palés que el pitjor ha quedat arrere.

Per segon any consecutiu s´incrementa el pressupost dels monuments, vora un 2%. La major pujada correspon a les falles d´infantil. Segons el secretari general de la Junta Central Fallera, Ramon Estellés, 'enguany l´increment s´ha notat especialment en els monuments infantils, on la diferència amb l´any passat és del 4%'. Estellés apunta que 'si este gasto es manté podria indicar un canvi de cicle. Quan s´ix de la crisi, les falles inverteixen més en els monuments infantils, perquè amb menys diners aconsegueixen un major salt qualitatiu i de categoria'.

Una setmana abans que comence la setmana fallera, l´ocupació hotelera a València ja supera el 80%, segons la patronal Hosbec, i s´espera que amb les reserves d´última hora arribe al 90%. La majoria de turistes provenen del territori espanyol, però s´observa un augment de la procedència viatgers del nord d´Europa i el Japó. La major onada de turistes, prop d´un milió, s´espera per als últims dies de la festa, que enguany coincideixen en cap de setmana.

Les falles també es veuen reflectides en unes altres xifres: les dels 300 urinaris mòbils, 238 envelats, 168 focs artificials i 495 llocs de menjar ambulant i d´artesania.

També et pot interessar