Dues il·lustradores formades a la UPV renoven la imatge de Burger King
La nova estètica decorarà els restaurants de la cadena nord-americana en més de cent països.
Cachetejack són Nuria Bellver i Raquel Fanjul, dues il·lustradores que el 2011 van acabar els estudis de Belles Arts a la Universitat Politècnica de València i que estan darrere de la nova estètica que la multinacional Burger King implantarà als seus restaurants després de 20 anys sense canvis.
Aquest any de confinament ha sigut molt productiu per a Cachetejack. El prestigiós estudi novaiorquès Jones Knowles Ritchie els va proposar el projecte per a la cadena nord-americana i en l'últim any han treballat colze a colze per a dissenyar les il·lustracions que donaran color a vora 18.000 restaurants de tot el món. Les artistes defineixen el seu treball, on el quètxup, les creïlles, la carn i la verdura són els protagonistes, amb "un puntet desenfadat i 'sexy', amb una mirada juganera i irreverent".
Dues joves "habitants d'internet"
Com expliquen a À Punt, aquest no és el primer gran projecte que Nuria i Raquel assumeixen, però sí el que ha tingut més repercussió i visibilitat. Aquesta parella artística formada per una valenciana i una àstur-aragonesa, que es van conéixer a la facultat de Belles Arts de la UPV, es presenta com "habitants d'internet", ja que "és la manera en què més ens movem". Des que acabaren la carrera, ara fa nou anys, han viscut a València, Praga, Londres, Àustria, Suïssa, Nova York, Armènia i Berlín i han treballat per a Netflix, Vogue, Facebook, Mastercard, Adidas o el New York Times, entre d'altres.
Projecte per a Facebook USA
Segons conten, aquest últim gran projecte no arriba per casualitat. Han sigut deu anys "d'esforç i dedicació a la creativitat, una barreja entre sort i perseverança". Una bona actitud vital i professional: "la nostra professió és igual de fàcil o difícil que qualsevol altra, segons com et prengues la vida veuràs mil contres o mil possibilitats". De cara al futur, els agradaria mantindre's en aquesta trajectòria ascendent que els permet continuar aprenent i poder compaginar projectes publicitaris a gran escala amb altres més personals, com ara tallers infantils, pintura mural al carrer o qualsevol proposta que les inspire.
Més llegit
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Mor un home de 52 anys en un accident de moto a Favara i un altre resulta ferit greu
-
José Antonio Marco, número 3 de Montero, dimitix després que se l'haja vinculat amb el cobrament de suborns d'empresaris
-
Metrovalència restablirà per complet el servei afectat per la dana el 27 de juny
-
La Comunitat Valenciana rebrà del govern espanyol 14.013 milions d'euros de les entregues a compte, un 10% més que en 2024
-
Junts vincula el suport a Sánchez al fet que garantisca el compliment dels pactes de la investidura